ik ben rebecca en samen met mijn man willen wij werken en wonen aan het water, in een altijd zonnige streek:zon02:
heeft er iemand een idee of er vraag is naar en wat het ongeveer verdiend als een gediplomeerde verpleegster met optie kinderverpleging, met 10 jaar ervaring?
Hallo Rebecca,
Check uit dit web site http://www.salary.com/ South California is altijd zonnig.
Een paar jaar geleden hadden we een tekort aan RNs hier in California. Vele RNs (Registered nurses) kwamen van andere staten om hier te werken. Helaas weet ik de details niet of dat nog het geval is.
Je kan misschien een paar ziekenhuizen hier aanschrijven in South California. Ik weet ook niet of je gewoon hier kan beginnen of dat je nog een speciale test moet afleggen om hier (USA) gekwalificeerd te zijn, zoals voor dokters.
Een beetje een late reactie, maar wou toch nog even reageren. Ik wil je laten weten dat je niet zomaar in de USA als verpleegkundige kan werken. Daar moet je een hele procedure voor doorstaan. Ik ben ook verpleegkundige en werk nu in Canada als verpleegkundige en het registratie proces om verpleegkunde uit te voeren in de USA is iets of wat vergelijkbaar.
Een diploma alleen van verpleging heeft meestal geen nut. Je moet je in de USA officieel laten registreren als verpleegkundige bij de verpleegkundige association. Voor Canada was dat hetzelfde en ik moest een hele hoop papieren moeten laten opsturen van mijn school in verband met welke onderwerpen ik had gehad, hoeveel uren theorie en praktijk ik had gehad tijdens mijn opleiding en de restultaten. Aan de hand van al deze informatie vergelijken ze jou opleiding als verpleegkundige met die van de USA om te zien of opleiding evenwaardig is. Daarna beslissen zij of je extra cursussen moet volgen of niet. Als ze vinden dat jou opleiding evenwaardig als die van de USA dan is er niet aan de hand, vinden ze dat deze niet evenwaardig dan kan het zijn dat je extra cursussen moet gaan volgen voor sommige onderwerpen.
Dus als je opleiding als evenwaardig beschouwd wordt dan moet je waarschijnlijk een Engels examen afleggen om aan te geven dat je voldoende Engels kent. Als je daar voldoende punten op haalt dan kan moet je nog een verpleegkundig examen afleggen (en erop slagen natuurlijk) voordat ze je toelaten om verpleging uit te voeren in de USA. Zo’n procedure kan soms een half jaar tot een jaar in beslag nemen.