Hallo allemaal!
ik wil dolgraag een half jaar of langer als verpleegkundige aan het werk in Zuid Afrika en dan het liefst in de buurt van Pretoria!
Wie kan mij helpen!
wat moet ik allemaal doen en is het eigenlijk wel mogelijk! of zitten ze totaal niet te wachten op Nederlandse verpleegkundige?!
hoop snel wat te horen!
groeten Bees
Wat voor soort werk wil je doen als verpleegkundige en in wat voor werkveld?Wil je betaald krijgen of op vrijwillige basis werken?
Ikzelf heb tijdens mijn opleidng als verpleegkundige gewerkt in het Pretoria academic hospital.
Wat je moet doen en of ze op je zitten te wachten hangt erg af van wat je wil doen. Ik heb een geweldige stage gehad enik heb heel veel geleerd, maar er zat zeker niemand op mij te wachten en collegialiteit of begeleiding is vrijwel afwezig.
Groetjes Nicole
hoi
bedankt voor je reactie!
het liefst zou ik in een ziekenhuis aan het werk gaan.
maar op een andere terein in de gezondheid zorg lijk me ook heel erg leuk.
ik hoef er niet veel te gaan verdienen! maar een kleine vergoeding om daar onderdak en een beetje eten van te kopen heb ik wel nodig.
is dat mogelijk denk je? of kom ik op vrijwilligersbasis eerder aan de slag. ik begrijp uit jouw woorden, dat je erg op jezelf terug geworpen bent daar?
groeten Bees
Als je zou willen werken in een privee ziekenhuis denk ik dat dat geen probleem is, daar kunnen ze wel goed opgeleide mensen gebruiken en daar hebben ze veel geld.
In de overheidsziekenhuizen word het moeilijker, daar hebben ze al heel weinig geld en dat wat ze hebben geven ze liever uit aan eigen mensen. Ik mocht als buitenlaner helemaal niks verdienen. Ik bekostigde mijn verblijf door mijn studiefinanciering.
De werkcultuur is heel anders dan hier. men is wel vriendelijk maar samenwerken kennen ze niet. Iedereen heeft zijn eigen patienten en als de een niks te doen heeft en de ander komt om in het werk, dan is dat jammer maar helaas. Hoe grof het ook klinkt…men is liever lui dan moe. Ik heb heel wat nurses zien slapen in een stoel ipv de kinderen goed te voeden. Zo is het niet altijd en overal,maar wel vaak. Het is ook wel begrijplijk ergens gezien ze 12 uur per dag werken en nog een huishouden hebben, maar ik had het daar af en toe wel moeilijk mee.
Qua begeleiding of goede uitleg moet je veel geluk hebben. Sommige sisters zullen je alles uitleggen en als ze gewend zijn aan studenten kun je veel leren. Maar als je sisters hebben die dat niet graag doen,doen ze het ook niet.
Ik wil wel benadrukken dat ik er hele graag heb gewerkten heel veel heb geleerd, maar ik heb het vaak heel moeilijk gehad met de houding van de verplegekundigen en de artsen. Mijn klasgenoten ook.
Als je nog meer wil weten hoor ik het graag…Er zijn heel wat dingen die ik graag van te voren had willen weten…
groetjes Nic