hela, ik ben allison en bijna afgestudueerd als intensieve zorgen en spoed verpleegkundige. Ik wou weten wat de werkomstandigheden zijn in Zuid -Afrika? Hoeveel verdient een verpleegkundige?
Ik ben aan het overwegen om in SA te werken, maar I need more information.
Als iemand maar iets weet, graag een berichtje laten.
thanks
Ik ben niet helemaal bekend met de zorgsector in Zuid-Afrika maar wees je in elk geval ervan bewust dat je een salaris zult krijgen in Zuid-Afrikaanse randen. De lonen liggen in Afrika sowieso al veel lager dan in Europa en daarnaast staat de Rand tegenwoordig ook niet echt sterk!
Daarnaast is een normale werkweek in Zuid-Afrika al snel zo´n 45 uur. Wel staat de gezondheidszorg in ZA goed aangeschreven. Met name de particuliere klinieken. Eerste harttransplantatie etc.
Veel succes met het vinden van een leuke werkplek. Maar als je primaire insteek een goede baan met veel geld is, dan staat Zuid-Afrika waarschijnlijk niet bovenaan je lijstje!
Mocht je het handig vinden om eerst voor een korte tijd naar Zuid-Afrika te aan om als verpleegkundige aan de slag te gaan, kijk dan eens op www.be-more.nl. Zij hebben verschillende projecten waar je als verpleegkundige aan de slag kan. En dan kan je vanuit daar kijken wat de mogelijkheden zijn…