Werk gezocht in buitenland vanaf jan. 2008

Hallo,

Ik ben een meisje van 18 jaar. Half december haal ik mijn mbo diploma, omdat ik daarna nog tot september moet wachten voor ik verder kan gaan met de hbo opleiding van mijn keus, ben ik op zoek naar een leuke baan vanaf eind december/begin januari tot juni of misschien wat langer of korter. het maakt mij weinig uit in wat voor sector het is, als het maar geen boerderijwerk is. Ik hoop dat iemand goede tips heeft wat betreft locaties (daar ben ik namelijk ook nog niet echt uit), manieren om aan een baan te komen, of dat iemand natuurlijk een baan in de aanbieding heeft!

Daarnaast zijn mensen die eenzelfde plan hebben natuurlijk ook meer dan welkom om te reageren, om elkaar een beetje te helpen en om misschien wel samen plannen te maken!

Hoi Anne Carolien,

Wat leuk om te horen dat er jongeren zijn die grootse plannen hebben. Lekker naar het buitenland om te werken, de wereld te verkennen, te genieten en te leren. TOP!! Ik heb zelf afgelopen zomervakantie op een camping in Frankrijk gewerkt en dat is mij meer dan zeer goed bevallen. Ik heb het daar heel erg naar mijn zin gehad. En niet alleen dat: Ik heb er veel vrienden aan overgehouden, ik heb verdiend, ik heb nieuwe dingen geleerd, ik heb m’n Frans verbeterd. Maar bovenal heb ik genoten van het land, de cultuur en de mensen!

Ik zou zeggen… je bent er goed optijd bij! Dat is alleen maar een voordeel. Wat voor een mbo-opleiding he je afgerond? Welke talen beheers je? Stel jezelf de volgende vragen:

• Welk land spreekt me het meeste aan? (Maak een top 3)
  • En vooral waarom spreken die landen mij het meeste aan?
  • Wat zou ik het liefste willen doen?
  • Houd ik dat werk zo een lange periode vol?
  • Wat is m’n hoofddoel? (Geld verdienen, genieten, ervaring opdoen, enz…)

Dat om te beginnen, als je dit weet kan je een aardig gerichte keuze maken in wat voor een werk geschikt is. Ik wil je er wel mee helpen als je dat op prijs stelt. Laat maar horen wat je ervan vindt…

Groetjes,
Wouter v. Kuijk