Hallo iedereen,
Wij zijn Lisette en Daphne en zijn op zoek naar een nieuw avontuur! Het liefst per oktober. In de verre toekomst willen wij zelf een guesthouse/eco logde beginnen, voor ons is het nu een geschikt moment om eens te ervaren hoe dit echt is! Wij willen het liefst naar Costa Rica of naar Indonesië en het lijkt ons te gek om het bedrijf van voor naar achter te leren kennen en eventueel te runnen voor enkele maanden! Ken jij of ben jij iemand met een guesthouse / eco logde of heb je tips laat het ons weten!
Groetjes Lisette & Daphne
L_van_effrink@hotmail.com
Daphnevandewal@hotmail.com
Hallo Daphne & Lisette,
Ik ben op zoek naar iemand om een guesthouse te beginnen cq.aan te kopen
in Costa Rica of elders zoals misschien Indonesie.
Sulawesi (vroeger Celebes) vond ik ook heel mooi en interessant.
Jullie zijn vriendinnen die elkaar wellicht al lang kennen zodat het plan wat zekerder uitgevoerd kan worden.
Ik ben een alleenstaande man die met zijn spaargeld een investering in de toekomst wil doen en graag de rest van zijn leven op een inspirerende plek wil doorbrengen met op doorreis zijnde mensen.
In de jaren negentig ben ik in Costa Rica geweest en het land is wel interessant voor wat betreft de natuur en de omgang ermee en Tico’s met hun levensinstelling.
Ik had een verkoopbericht gevonden op hostelmanagement.com alwaar je ook hosteljobs kunt vinden.
Hostelcorcovado stond te koop aangeboden en dat leek mij wel wat.
Indien jullie nog iemand kennen die in dit avontuur geinteresseerd is dan mag je mij dat laten weten of wat zouden jullie ervan vinden om een samenwerkingsverband op te zetten voor dit doel.
met avontuurlijke groeten van Roald Haan (roaldhaan@gmail.com)
Hi Roald,
Wat een tof idee heb je! Daphne en ik gaan eerst de komende maanden ervaring op doen in het runnen van een guesthouse. Wij willen graag ontdekken of we het in de praktijk net zo leuk is als dat we denken. Als het inderdaad is wat we ervan verwachten dan gaan we vervolgstappen nemen. Het is wel zo dat we geen geld hebben om te investeren, dat gaan we nadat we terugkomen proberen bij elkaar te sparen. Zoek jij mensen die alles voor je willen opzetten of ben je meer op zoek naar iemand die samen met jou ergens gaat investeren?
Gr,
Daphne en Lisette
Hi Daphne en Lisette,
Ik ben al een poosje bezig met het kijken wat het beste bij mij past.
Door mijn reizen en bezoeken aan hostels in veel verschillende landen heb ik een indruk opgedaan en die indrukken tracht ik nu te filteren door af te wegen
wat binnen handbereik is wat meer effort cq inspanning kost.
Het liefst zou ik er samen met iemand aan willen beginnen maar dan moet er vanaf het begin een klick zijn om er aan te beginnen.
Qua administratie zou ik wel een steuntje in de rug willen want dat gedeelte vind ik niet het allerleukste.
Het inrichten en opbouwen spreken mij wel aan en het ontvangen van gasten in jouw hostel is het allerfijnst als je het mensen naar de zin kunt maken.
Op de site van hostelmanagement.com heb ik een paar keer gekeken en wel een paar interessante hostels gezien die te koop stonden.
Op zich ben ik niet veeleisend en als ik er eerst alleen van kan eten dan ben ik al tevreden.Het verkeren in een mooie nieuwe omgeving werkt dan al heel inspirerend.
Zo had ik contact gehad met een hostel dat te koop stond in Salvador Bahia,aan de Braziliaanse kust.De omzet was redelijk in een jaar en de omzetgrafieken van vorig jaar hadden ze mij reeds gemaild.
Maar bij nader info/contact bleek het alleen te gaan om de binnenkant van een historisch stadspand waarbij dan een soort van pacht cq lease moest worden
afgedragen.Dit soort constructies wil ik liever vermijden omdat je dan altijd gebonden bent aan en minimum omzet en dat veroorzaakt een afhankelijkheid die ik wil voorkomen.
Ik heb een voorkeur voor kust of jungle gebieden en het mag ook eerst redelijk primitief zijn.
Hebben jullie de site van hostelmanagement al bezocht enof kenden jullie die al
Heel graag zou ik van jullie avonturen op dit gebied willen blijven volgen,
gegroet Roald