Hallo,
Wij zijn een gezin van 5 ( 3 kids van 10, 8 en 6) en zijn op zoek naar mensen die een wereldreis ondernomen hebben met hun kinderen en hun ervaringen willen delen met ons.
Onze voorkeur gaat naar de “klassieke” Azië route.
Alle tips en suggesties zijn welkom.( van zowel “niet te missen” als te vermijden, als onderwijs vanop afstand)
Heb zelf geen ervaring (ga wel op reis, maar zonder kinderen), maar heb wel kennissen die met hun 2 kinderen (toen 6 en 8) voor drie maanden in Australie geweest zijn. Uit interesse heb ik toen ook eea gelezen over reizen met kinderen, en ik vond dit wel een leuke site: http://www.verrereizenmetkinderen.nl/ (ben je waarschijnlijk al eens tegengekomen)
Wanneer zijn jullie van plan te gaan, en voor hoe lang? Lijkt me heel spannend en gaaf (en intensief) om zo’n reis te ondernemen met het gezin.
Mijn kennissen hebben onderweg zelf de kinderen lesgegeven (zij heeft een onderwijsbevoegdheid), elke dag een paar uur. De kinderen vonden het heel gaaf, maar misten op een gegeven moment hun klasgenootjes ook wel. Ze hebben een waarbenjij.nu blog bijgehouden, waar juffen en klasgenootjes op reageerden, en dat hielp wel.