Wereldreis met baby

Hallo
Mijn vrouw is een aantal maanden zwanger en zou volgend jaar in januari bevallen. Nu dient er zich op mijn werk een kans aan om er een zes tot achttal maandan tussenuit te knijpen vanaf april. Ik reis dolgraag en heb al een aantal lange reizen van meerdere maanden gemaakt en zou dit natuurlijk nu graag opnieuw doen, al is dat deze keer natuurlijk iets complexer :-). Heeft er iemand ervaringen of tips om met een 3 maanden oude baby verre reizen te maken? Normaal gezien maak ik wel eens een trektocht, ik gebruik openbaar vervoer, kies basic overnachtingen en geen resorts enz. Eerste idee was zuid oost Azie op te zoeken; laos, cambodja, indonesie, maleisie en daarna via Australie nr zuid amerika te vliegen.

Mijn vriendin is niet volledig afkeurend tov het idee, maar heeft natuurlijk serieuse twijfels. Dokter zullen we sowieso raadplegen maar het zou geruststellend zijn verhalen te horen van mensen die dit al deden!

groetjes!

:chin:3 maanden lijkt me wel erg jong om dan overal naar toe tegaan kans op ziek worden lijkt me redelijk groot en veel te vermoeiend voor papa en mama
groetjes Fransjes:THAILAND::cambodia:

En het consultatiebureau en vaccinaties?

Het enige wat ik mij bij een rondreis met een jonge baby kan voorstellen is een camperreis. Dat je nog een soort van basis hebt.

Ik denk dat je je toekomstige zoon/dochter er geen plezier mee doet.

Verder zou ik ook niet met het openbaar vervoer reizen, is echt niet leuk om de luier te vervangen tijdens een lange busreis. En veel low-budget hostels weigeren babies want ze huilen vaak 's nachts en houden de andere gasten wakker…

Daarom is het idee van Saywhat niet gek, met een camper kun je stoppen wanneer het nodig is.

mja, de vraag is dan natuurlijk wat de minimumleeftijd is om dit wel te doen. Heb al vaker gehoord dat de beste leeftijd die tussen 6-7 maanden en een jaar is. ze slapen dan vaak al langer en ze kruipen nog niet rond zodat je je daar al geen zorgen rond hoeft te maken. Meer dan de aandacht van mama en papa hebben ze op die leeftijd niet nodig en die krijgen ze natuurlijk 24 uur op 24 als je met z´n drieen op reis bent.

:chin:Echt steeds een jong kind (baby)op sleeptouw nemen lijkt me gewoon geen goed plan als je toch weg wilt ga dan naar 1 lokatie en zetel je daardan voor een paar maanden
En ik denk toch dat je het eerste jaren je handen vol hebt aan je kindje.
groetjes Fransjes:THAILAND::cambodia:

Hallo,

Hier een website Verre reizen met kinderen
Hier kunnen ze je prima helpen en adviseren of het wel of niet verstandig is.