Welke valuta kan ik het beste gebruiken?

Wie kan mij vertellen wat het handigste is: Arubaanse guldens meenemen of US dollars ? Ik zelf denk aan Arubaanse guldens, maar kan je daar echt overal mee terecht?

Arubaanse guldens kun je alleen op Aruba gebruiken, dus nergens anders, ook niet op de andere Antilliaanse eilanden. Wisselen en terugwisselen kan zover ik weet alleen nog op Schiphol, dus niet bij iedere willekeurige bank. Voordeel van het betalen is Arubaanse florin is wel dat het vaak wat goedkoper is op terrasjes. Ik zie regelmatig een prijs voor bijv. een cola staan zonder valuta erbij genoemd. Dat kan dus dollar of florin zijn maar dat scheelt wel een factor 1.78. En lang niet iedereen rekent het netjes voor je om. Overigens behoef je niet veel mee te nemen, want je kunt overal geld pinnen bij een ATM op het eiland

het vervelende van papieren Arubaanse guldens is dat deze nogal eens vervangen worden door nieuw ander papieren geld.
In aruba kun je overal met Amerikaanse dollars betalen en dus eigenlijk veel handiger!

ik heb de laatste 10 jaar of langer al geen vervanging van papiergeld meer gezien op aruba dus dat is echt geen risico hoor. Wel is er enkele jaren geleden een munt vervangen, een vierkant muntstuk van 5 gulden, en vervangen door een ronde, maar dat is het dan ook.

Ik heb een zelfde soort vraag. Wij maken een reis van Aruba naar Bonaire en als laatste naar CuraƧao. Kan ik met mijn dollars ook op de andere eilanden terecht?

Zal lastiger zijn dan op Aruba. Aruba kent heel veel amerikaanse toeristen en de andere eilanden veel meer Nederlanders. Ik zou voor Aruba in jullie geval dollars gebruiken, omdat je die altijd weer in kunt wisselen en voor de andere twee eilanden toch maar Antilliaanse guldens (NAF) wisselen. De NAF is zowel op Curacao als op Bonaire te gebruiken. Fijne vakantie.

Bedankt voor je snelle reactie. :zon02: