Ik ga eind dit jaar voor de 9e keer naar Aruba, kan rechtsreeks vliegen vanuit Amsterdam of Brussel en eventueel Dusseldorf. Iemand tips om eens via een ander land (liefst in de regio) goedkoop naar Aruba te vliegen? Vanuit Curacao is tamelijk duur, maar via Miami zou goedkoper zijn.
Wat ik zelf een keer heb gedaan, is via Miami vliegen. Vanuit Amsterdam kun je daar best betaalbare tickets voor vinden, zeker als je een beetje flexibel bent met data. Vanuit Miami of Fort Lauderdale kun je dan met bijvoorbeeld Spirit of American Airlines naar Aruba vliegen. Spirit is goedkoop, maar let wel op: je betaalt voor alles extra, zelfs handbagage, dus dat moet je wel even meerekenen.
Een vriendin van me heeft laatst via Panama gevlogen met Copa Airlines. Zij vloog eerst goedkoop naar Madrid en van daaruit via Panama-Stad naar Aruba. Dat was verrassend goed te doen en ook een leuke manier om even een nieuwe plek mee te pakken onderweg.
Colombia (zoals Bogotá of MedellĂn) is ook een optie. Je kunt vanuit Europa vaak voordelig naar Colombia vliegen, bijvoorbeeld met KLM of Iberia, en dan met Wingo of Avianca door naar Aruba. Dat zijn relatief korte vluchten en vaak een stuk goedkoper dan via Curaçao.
Santo Domingo in de Dominicaanse Republiek is ook nog zo’n optie. Vluchten daarheen zijn soms echt spotgoedkoop en dan pak je vanuit daar een regionale maatschappij richting Aruba.
Ben je trouwens al vaker via een tussenstop gevlogen, of altijd rechtstreeks? Misschien heb je zelf ook nog leuke tips?
Dank voor de tips!
Altijd rechtstreeks gevlogen met KLM en TUI
Graag gedaan!
En welke is dat fijner voor rechtstreeks? KLM of TUI?
Weinig verschil, enkel in prijs! Ik neem altijd de goedkoopste! De terugvlucht naar AMS is meestal met korte tussenstop op Bonaire of Curacao, maar vermits dat avondvluchten zijn is dat niet hinderlijk!