Welke nationaliteit?

Hoi!

Ik woon nu 8 jaar in Engeland - omgeving Birmingham en heb het erg naar mijn zin. Ik woon samen met mijn vriend en we denken erover om ons gezinnetje uit te breiden. Mijn vriend is geboren in Duitsland, maar heeft wel een Engels paspoort en is ‘British citizen’. We zijn nog niet getrouwd, hebben ooit wel plannen, maar ik vroeg me af of iemand weet wat voor nationaliteit ons kindje zou krijgen? Ik heb het geprobeerd uit te zoeken op internet, maar zonder succes. Zou het beide nationaliteiten krijgen? Heeft het feit dat we niet getrouwd zijn invloed?

Alvast bedankt!

Karin

Hi Karin,

Volgens mij ligt het eraan waar je kind geboren wordt, dus als de baby hier in de UK geboren wordt dan krijgt de baby de Britse nationaliteit kijk anders ook even op de site van de home office

groetjes
Christina

Dankjewel voor je reactie - ik zal er straks is even naar kijken!

Jullie kindje zou de nationaliteit krijgen van het land waar hij/zij geboren is.
Het feit dat jullie niet getrouwd zijn heeft in Nederland wel invloed…
Of dat in de UK ook zo is durf ik niet te zeggen!

In Nederland zit het zo; als man & vrouw niet getrouwd zijn is moeder officieel verantwoordelijk voor het kind, man kan wel een aanvraag indienen om als officieel te worden beschouwd. Met dit document voorkom je –> als moeder bijvoorbeeld plots komt te overlijden, is vader officieel voogd. Zonder dit document, gaat de verantwoording over naar opa/oma of andere familieleden.

Liefs,
Kim