Wegenkaart

Hallo,

In oktober gaan wij voor 3 weken met een huurauto door Cuba trekken, nu ben ik op zoek naar een goede wegenkaart.
Ik heb zelf mijn oog laten vallen op die van Cubaincentives. Samen met 2 visa 60,00.
Deze kaart is in boekvorm wat ikzelf superhandig vind, maar zijn er mensen die ervaring hebben met deze wegenkaart of misschien een ander aanraden?

Heb je het topic “plattegrond Cuba”, ook hier op Wereldwijzer, al gezien ?

Wegenatlas “Guia de carreteras de Cuba” is naar mijn mening één van de betere. Kan je ook downloaden via CubaMappa.

Vast een fijne Cuba-reis, prachtbestemming !

Bedankt.
Ik had hier al even zitte zoeken, maar dat forum had ik i.d. nog niet gezien. Ik zal eens op zoek naar die “Guia de carreteras de Cuba”. Ik wil echt een kaart om in de hand te houden, niet digitaal. Wel hebben we een offline map op de telefoon geladen voor al we een keer echt verdwalen.

Die “Guia de carreteras de Cuba” heb ik toen in Havanna gekocht, maar (zoals gezegd) later uitgeleend en niet teruggekregen :).
Is volgens ANWB (pagina 6) nog steeds te koop in Havana: Mercaderes 115 (tussen Obispo en Obrapia).

Maar ook in Nederland en België vind je online en/of in reisboekwinkels een rits Cuba-wegenkaarten te koop. Hier bijvoorbeeld.

Wij hebben zelf de kaart van Freytag (bijv. hier in de ANWB-winkel).
Van de kaart van cubavisa.net (onderdeel van Cubaincentives) hoor ik ook goede verhalen. En inderdaad een goede aanbieding! Als je tenminste ook de visums wilt kopen. De kaart los vind ik voor € 20,- niet goedkoop, maar de schaal (1:500.000) is wel een stuk beter dan die wij hadden. Moet zeggen dat het met onze kaart ook prima ging, maar soms was het handig geweest als de kaart toch iets gedetailleerder zou zijn geweest. Dus prima keuze zou ik zeggen!

Ik heb de kaart + visa gister besteld, vond €20,00 ook niet goedkoop, maar zo samen met 2 visa toch goed te doen, en i.d. de schaal sprak mij erg aan + dat het een boekje is. Heb altijd ruzie met opengevouwen kaarten :wink:
En ik vind het toch fijner om voor dat we gaan al een kaart te hebben, kan ik er vast wat aantekeningen e.d. op maken.
Dus nu afwachten, als ik er aan denk zal ik na de vakantie laten weten wat ik er van vond.
Bedankt voor het meedenken in ieder geval!

Ben benieuwd hoe hij bevalt!

Al enig idee wat je allemaal wilt gaan zien in Cuba? Wat de route gaat worden…

Ja, we blijven in het westen, havana, vinales, trinidad, playa larga, cienfuegos. Heb al een behoorlijk idee van wat ik wil allemaal wil zien.

Klinkt goed! En zo heb je zeker voldoende tijd om deze plaatsen te verkennen.

Als je nog wat tips wilt over het huren van een auto, auto rijden in Cuba of leuke routes om te rijden…neem dan eens een kijkje op Cuba-reis.nl

En als je nog vragen hebt, stel ze hier dan gerust.

Alvast veel plezier met de voorbereiding en uiteindelijk de reis in oktober!