Wegenkaart Costa Rica

Hallo,

Krijg je bij een huurauto in Costa Rica automatisch ook een (goede) wegenkaart van Costa Rica mee?
of is het verstandiger om alvast zelf een wegenkaart te kopen. (en welke?)
we hebben wel een navigatiesysteem bij de huurtauto erbij zitten, maar om daar blind op te moeten vertrouwen lijkt me ook niet echt heel handig.

iemand tips wat de beste wegenkaart is?

gr
haaitje

Ik weet niet welke kaart het beste is, wel dat we twee keer geen fatsoenlijke kaart kregen. Was bij Budget, dus geen kleine verhuurder.
Dit was een van de betere, Amazon.com maar wellicht hebben andere meer recente ervaringen
Fijne vakantie in dat mooie land.

Bij autoverhuurbedrijf moet je echt niet rekenen op een goede kaart van Costa Rica! Misschien een vodje met alleen de grote wegen er op.
Bij de ANWB verkopen ze echt goede kaarten van Costa Rica. Die kaarten zijn gewaxt, zodat bij vocht de kaart mooi blijft.
En verder natuurlijk op je smartphone of tablet: “waze”, of “here maps”, of “google maps”. Allemaal gratis programma’s en als je online bent kun je ook de kaart de kaart van Costa Rica gratis downloaden.

Wij zijn net terug uit costa rica hadden een freytag &berndt landkaart. Ik navigeren graag met kaart. Echter waar wij al op gewezen waren maar ik niet kon geloven heb je op de meeste plekken niks aan een kaart omdat vaak geen bewegwijzering er is. Hierdoor ruim 2 uur over gedaan om uit san jose te komen. Daarna pas ontdekt dat de waze app prima werkt. Online inladen en daarna gewoon offline te gebruiken en via usb in auto ervoor gezorgd dat de mobiel niet snel leegliep.

Als je de stickies op dit forum vooraf had gelezen dan had je geen twee uur rond hoeven rond rijden in San Jose en had je van het bestaan van Waze, maar ook Google maps en Here Maps (allemaal gratis) af geweten. Ook staan er nog heel veel andere handige tips en wetenswaardigheden voor de toekomstige reizigers: **Kijk hier
**En heb je zelf tips die daar nog niet bijstaan? Laat het even weten. Daar kan de toekomstige reiziger van profiteren!

Zoals ik al zei wist ik dat de bewegwijzering slecht zou zijn. Maar Zo erg had ik het niet verwacht. Maar heeft wel xijn charmes gehad hoor. Ik heb alleen maar tips om te overnachten omdat we een niet gangbare route gemaakt hebben.

1. Saladero ecolodge np talamanca alleen per boot te bereiken
  2. Tierra madre ecolodge vlakbij grens nicaragua oa paardrijden naar meer van nicaragua
  3. Mother dear beachhouse bij puerto viejo
  4. La carolina lodge np tenorio np

Je kunt jouw ervaringen HIER opschrijven

GPS bij de huurauto, Waze op de telefoon En nog eens een wegenkaart…ik lijk wel een toerist die zijn potjes pindakaas nog meeneemt!

Ik zal na de reis laten weten wat het beste heeft gewerkt. De wegenkaart via anwb.nl gekocht trouwens.

Maps.me is ook een prima gratis navigatie app voor op de telefoon.

Sent from my SM-G901F using Wereldwijzer mobile app

en wat heeft het beste gewerkt? GPS, Waze of wegen kaart?

Wat mij betreft Waze. Al was het navigatiesysteem vaak perfect!

1 like

Primo / Igo werkt super in Costa Rica