Weer & Klimaat

Curacao heeft een tropisch klimaat dat wordt gematigd door de noordoostpassaat die aangenaam verkoelend werkt. Dit betekent veel zon en weinig regen. De gemiddelde jaartemperatuur is 27,5°C en het verschil tussen zomer en winter is maar ongeveer 2 graden. Ook het verschil tussen dag en nacht is maar klein, namelijk rond 5 graden. De zeewatertemperatuur is erg warm met gemiddeld 26,8°C. Gemiddeld valt er tussen de 50 en 75 cm regen per jaar. Het regent meestal 's morgens in de vorm van korte hevige buien die verspreid over het eiland vallen. De meeste regen valt in de maanden oktober, november en december. De warmste maanden zijn augustus, september en oktober. De koelste (29°C) maanden zijn januari en februari.

Beste,

Wij zijn 2 maanden op Curacao geweest 15 januari tot 15 maart 2009 en wij hebben 2 keer onder water gestaan en 1 keer kon ik met mijn jeep Willemstad niet uitkomen.
En geregend heeft het er rijkelijk, en vaak zelfs elke dag wel een buitje.
En als je eventjes in de geschiedenis kijkt komt dit vaak voor waarom moeten anders de stranden nieuw opgespoten worden etc, etc.
Het enigste voordeel het is er nooit koud.
En wat ik nooit lees maar wel heel belangrijk is muggen, muggen, muggen.
En als iemand verteld dat valt wel mee, dan vraag ik mij af waarom halve supermarkten vol liggen met spullen voor en tegen muggen.
groet arie
p.s. Het was een heerlijke vakantie
http://www.heerlijk-op-vakantie.nl/curacao

Beste vrienden,

ik vertrek volgende week naar Curacao dus ben ik al zowat naar het weerbericht aan het zoeken en wat ik zie verontrust me :slight_smile:

er staan (op bepaalde sites) bij iedere dag grijze donderwolken met regen???
hoe serieus moet ik dit nemen??
of wat is een betrouwbare site? (op andere sites staat dan weer de zon met kleine witte wolkjes)

Is er iemand op dit moment in Curacao?

Bedankt voor jullie antwoord.