Weekendje Stockholm

De 1e week van April gaan wij een weekend naar Stockholm.

Omdat zo’n weekend snel voorbij is, zou ik graag willen weten wat ik nou echt MOET zien :dope:

Dus als iemand tips heeft en al in Stockholm is geweest… Kom maar op met alle leuke verhalen :smile:

Alvast bedankt !

Groetjes Stefan

vasa museum
archipello

en google eens op top 10 stockholm…

Ik vond een rondvaart erg leuk. Ik heb de rondvaart “under the bridges” gedaan vorig jaar. Verder is het oude centrum Gamla Stam leuk om gewoon doorheen te slenteren. Het openluchtmuseum Skansen vind ik ook een aanrader. Qua eten hebben we steeds geluncht in en rond het oude centrum en 's avonds zijn we in de wijk Sodermalm wezen eten en stappen. Ik weet niet of het weer er al naar is in April, maar vlakbij de Katarina lift (Katarinahissen) is een leuk terras versierd met gekleurde lampjes en met een prachtig uitzicht over de stad. Je moet dan flink wat trappen op, maar het is zeker de moeite waard!

Ik heb helemaal geen gebruikt gemaakt van openbaar vervoer maar een fiets gehuurd en lekker rondgetourd:)

Verder door het oude stadje lopen, langs het water zitten en je kan er ook leuk winkelen. Er is een televisietoren vanwaar je geweldig uitzicht hebt over de stad. Het museum met het schip (ben even de naam kwijt) was ook erg interessant!

Veel plezier:)