Hallo,
Ik ga deze maand ( voor het eerst solo) naar Stockholm. Heeft er iemand nog leuke tips, geheime adresjes etc.
De standaard toeristische trekpleisters weet ik, maar misschien zijn er nog wat verborgen parels.. Goede restaurant tips altijd welkom. Ik ga een Stockholm pass aanschaffen, daar zitten al veel attracties bij inbegrepen en ook bus en boot vervoer..
Hoi, leuk Stockholm! Wat is een beetje je budget voor restaurants en wat voor interesses heb je?
Ik hou van natuur/dieren, oude straatjes en gebouwen, musea, lekker eten (en snoepen), boeken en fotograferen (uitkijkpunten?) .
Qua eten vind ik max 50€ in m’n eentje genoeg voor diner.. Lunchen mag helemaal simpel zijn.. Ik weet niet of er makkelijke broodjes in supermarkten te vinden zijn??
Voor mooie uitzichten zijn Skinnarviksberget en Monteliusvägen echte toppers, vooral bij zonsondergang. Djurgården is perfect als je natuur en cultuur wilt combineren; je vindt er ook Skansen met dieren en oude gebouwen. Fotografiska is ideaal als je van fotografie houdt, en het Nobel Prize Museum in Gamla Stan is interessant en overzichtelijk. Gamla Stan zelf is sowieso een fijne plek om rond te lopen en foto’s te maken.
Voor eten: bij Meatballs for the People eet je goede Zweedse gehaktballetjes binnen je budget. Supermarkten zoals ICA en Coop hebben voldoende kant-en-klare broodjes voor de lunch, en een fika bij Vete-Katten mag je eigenlijk niet overslaan. Ook leuk trouwens is Ă–stermalms Saluhall, een overdekte markt met diverse eetkraampjes!
Heb je al een lijstje gemaakt van wat je wilt gaan doen? Of zie je daar wel?
1 like
Heel erg bedankt voor de tips..
Heb nog geen lijstje, ga ik binnenkort doen. Maar vaak zie ik het wel als ik daar ben, afhankelijk van het weer ( buiten of binnen attractie).
1 like