we gaan van Duitsland naar NS emigreren en willen onze paarden mee nemen

Hoi allemaal

Na veel uitzoeken en een jaar wikken en wegen hebben we besloten de stap te wagen en met onze 15 jarige dochter naar Nova scotia the emigreren.
We wonen net over de grens in Duitsland maar we hebben allemaal de nederlandse nationaliteit. een heleboel is duidelijk geworden dankzij jullie op het forum, bv daar dat wij onze NL rijbewijsen moesten omwisselen voor een Duitse is het voor ons nu een kwestie van deze straks gewoon omwiselen voor een NS rijbewijs als we gesettled zijn Maar we hebben nog een heel belangrijk ding niet duidelijk en dat is het meenemen van onze dochter haar paarden. We hebben een aantal vervoerders gesproken maar echt duidelijk word het daar ook niet van daar deze er meteen vanuit gaan dat de paarden bij hun in quarentine gaan. Maar zover ik heb kunnen uitvinden kan dat ook op je eigen stal. Wie heeft heir ervaring mee of kan me hierbij helpen. De paarden zijn 2 merries van 15 jaar een is een Arabier en de andere is een Oldenburger.
Een ander ding is hoe is het met het school niveau hier zit onze dochter in klas 9 van de Gesamt Schule op Gymnasium niveau tegen de tijd dat we vertrekken is dit schooljaar over en gaat ze naar de 10de klas ze zou hier ook een afsluiting kunnen doen in de 10de klas en heeft dan een Diploma vergelijkbaar met de Havo in Nederland. Kan ze dan in Canada meteen in de 11 klas van Highschool beginnen of heeft het geen meerwaarde om eerst hier de 10de klas af temaken en is het beter zo snel mogelijk in de 10de van highschool in te stromen.
Alvast bedankt voor alle hulp
Groetjes Francis

Wat betreft de school: vraag eens aan Rob (‘Yukon2010’) (stuur een PB als hij dit niet tijdig leest). Hij is dit jaar naar Canada verhuisd en heeft waarschijnlijk dit ook uit moeten zoeken voor zijn dochter van (toen) 12 jaar.

De paarden zullen waarschijnlijk een medische keuring moeten ondergaan en een paspoort moeten krijgen, quarantaine weet ik niet. De meeste reguliere huisdieren hoeven dit niet, maar moeten een huisdierenpaspoort hebben met de medische achtergrond en tests (als ik me niet vergis). Luchtvaartmaatschappijen kunnen paarden vervoeren (cargo afdeling), maar dat zal waarschijnlijk niet goedkoop zijn. Ik weet niet hoe het zit met verschepen per boot, sinds dat een kleine week in beslag neemt en de paarden verzorgd moeten worden aan boord.

Bedankt Jurjenb
Ik zal Rob even een berichtje sturen.

Groetjes
Francis

zie http://duijsensfamily.blogspot.ca

Deze Nederlanders hebben hun paarden over laten komen toen ze emigreerden zo’n 2 jaar geleden.

Groeten, Peter