Wij gaan eind december naar costa rica en zullen een tussenlanding van 7 uur in New york hebben.
Kan iemand mij vertellen wat de mogelijkheden zijn voor 7 uur new york?
Ik dacht zelf aan een een ritje van een paar uur in een toerist bus maar heb geen idee waar die dingen vertrekken, of het mogelijk is en hoever het vertrekpunt van het JF kennedy airport af is?
Alvast bedankt.
De toeristenbussen rijden rond op Mahattan. Een taxirit vanaf JFK naar Times Square duurt, afhankelijk van het verkeer, een uurtje. Je kunt ook met de bus of metro, maar dan duurt het nog langer. Ik denk dat je 2, misschien wel 3, uur van te voren moet inchecken voor je vlucht naar Costa Rica. Tel daarbij ook nog een uur op (ruim gerekend) voordat je door de douane en immigratiedienst bij aankomst bent.
De tijd die je dus op Manhattan kan doorbrengen is maar erg kort, maximaal 2 uur als alles mee zit!
Ik ben bang dat jullie in New York nog aardig wat tijd hebben om je nog even in Costa Rica te verdiepen, op JFK…
Helicopter taxi van 10 min naar Heliport in Battery park. Heb je meteen heel New York gezien. let wel op het weer: clear sky is wenselijk… En relatief gezien (tov NL) niet heel duur.