Je kunt voor een studie of stage in het buitenland kiezen om verschillende redenen. Wat is voor jou de belangrijkste reden dat je voor studie of stage naar het buitenland gaat?
Stem hierboven in de peiling en licht eventueel hieronder je antwoord toe!
Ben nog bezig met alles te regelen en nog vrij in de begin fase hiervan, maar hoop binnenkort een plekje te hebben, zodat ik daarna alles kan voorbereiden en regelen.
Een belangrijke reden heb ik niet, het zijn meerdere belangrijke reden waardoor ik dit graag wil doen (ook gekozen voor de laatste optie; Anders)
Een van die belangrijke reden is wel om taalkennis te verbeteren (vooral van mijn engels), maar nog een grotere reden is denk ik wel omdat ik soms erg onzeker ben. Terwijl ik dit diep van binnen eigenlijk helemaal niet ben, dit komt doordat ik vroeger veel gepest ben waardoor ik nu erg onzeker ben en soms nog wel verlegen/kleine angst naar onbekende mensen omdat ik niet weet hoe hun dan weer tegen mij gaan reageren. De muur/blokkade die nu in mijn lichaam zit, waar ik al jaren mee worstel hoop ik te doorbreken met mijn droom om een stage in het buitenland.
Hierna wil ik tegen mezelf kunnen zeggen ‘Zie je wel dat je het kan!’ ook hoop ik het hoofdstuk van de pesterijen definitief te kunnen afsluiten.
Daarnaast vind ik het geweldig om te reizen, en wil dan ook na mijn stage periode, 2 tot 4 weken rondreizen om zo te kunnen genieten van de natuur (waar ik gek op ben!) en wat van het land en de cultuur van daar te zien/leren.
Voor mij is het inmiddels al weer een tijdje geleden dat ik stage liep in Indonesie…
Ik had verschillende redenen:
na twee stages in het lab wilde ik graag iets met mensen doen. kijken of ik die kant van het onderzoek op zou willen (nee dus!)
ik wilde ervaren hoe het zou zijn om een tijdje in een ander land te wonen
ik wilde nog niet afstuderen en gaan werken, en ik had nog wat studiefinanciering over
Uiteraard is mijn taalkennis ook verbeterd, maar het spreken van Indonesisch is nou niet echt iets wat ik dagelijks doe, dus of dat nuttig is?
Tijdens sollicitatiegesprekken krijg ik regelmatig vragen over mijn stages, reizen, en vrijwilligerswerk. Sommigen ervaren dat als positief, anderen als minder positief. Niet vanwege het ‘gat’ in mijn CV, wel omdat ze bang zijn dat ik zo ineens maar weg ga.
Ik verblijf in Portugal omdat ik wat mentale problemen had.
Ik wist dat het beter zou zijn om voor een langere periode te blijven.
Een nadeel was mijn 22 jarige leeftijd en alleen HAVO te hebben.
Dus ik wou graag een studie doen, al snel kwam ik bij de LOI terecht.
Toen ben ik gegaan voor de studie Toerisme en Recreatie en dit bevalt me prima.
Krijg eventueel hier hulp en door in Portugal te wonen weet ik veel meer over de cultuur.
Deze ervaring neemt niemand me meer af:)