Wandelen Canarische Eilanden, la Gomera of?

Opeens heb ik in mijn hoofd gehaald dat ik deze winter een paar dagen (dag of vijf bijvoorbeeld) zou willen wandelen op de Canarische Eilanden. Op eigen gelegenheid, en alleen. Ik weet nog helemaal niks van de Canarische Eilanden maar een beetje googlen maakt dat la Gomera nu favoriet is. Ik zoek groen maar ook zee en wat strand. En low-budget. Hoef geen disco’s en amusement. Maar qua wandelen wil ik niet overdrijven, bergbeklimmen is niet zo mijn ding zeg maar :wink: En verdwalen en verhongeren in compleet afgelegen en onherbergzame gebieden ook niet.
Iemand ervaring met wandelen over deze eilanden en iets om aan te raden? Is december/januari een goede tijd? Noodzakelijk om van tevoren accommodatie te regelen? Alvast bedankt!

Groet,
Susan

Hoi Susan,
Beetje mijn verhaal !
Ook ik heb het in mijn hoofd gehaald alleen te gaan wandelen op la Gomera
en vertrek dan ook in maart.
7 jaar geleden heb ik er al een trektocht gemaakt en ik vond het geweldig op dit eiland.
Ben jij nog gegaan en heb je het fijn gehad ?
Hartelijke groet, Monique

Hoi Monique, mijn plannen zijn een beetje gewijzigd en ik ben nog niet geweest, gaat er wel nog zeker van komen, dus ben benieuwd naar je ervaring, doe je een bepaalde wandeling?