Waarschuwing: Huur NIET bij Camperworld in Perth!!!

Ik wil graag iedereen waarschuwen om vooral NIET te huren bij Camperworld in Perth. Hun site is http://www.camperworld.com.au
Dat hebben wij namelijk in 2011 wel gedaan en ik zal onze ervaring even beschrijven:

Het begon vrij goed. Ontvangst was prima en we ontvingen de camper. Deze was wat afgeleefd (400.000 km op te teller) maar goed…Snelle controle en rijden. Dat ging lang goed, tot we een lekke band en een probleem met de ophanging kregen in the middle of nowhere…Uiteindelijk wel bij een garage gekomen en toen bleek het profiel van zowel deze band (als enige van de 4, hetgeen we over het hoofd zagen bij de inspectie vooraf) als van de reserveband zo slecht te zijn dat de monteur alleen een nieuwe band wilde monteren. Ook gaf hij aan dat het al een wonder was dat we, gelet op de slechte staat van de ophanging, uberhaupt zover waren gekomen met de auto. De onderhoudsstaat was bedroevend. Maar na wat bellen zei de eigenaar van Camperworld dat we mochten laten repararen.

Deze kosten (€ 800,-) moesten we voorschieten, maar zouden we bij de drop-off terug krijgen. Daar wist men echter van niks…Weer gebeld en de eigenaar verzekerde ons dat alles terug zou komen en we met een gerust hart naar huis konden vliegen. In NL aangekomen was de sfeer ineens 100% anders en via de telefoon was men ronduit beschoft. Na onze € 800,- konden we fluiten… Van alles geprobeerd, maar helaas!

Dus ben gewaarschuwd en kies een gerenomeerd bedrijf met goede reviews!

1 like

Om verwarring te voorkomen, Camperworld Perth bestaat niet meer. Het bedrijf is overgenomen door Campaboutoz (http://www.campaboutoz.com.au/) Eigenaar Terry van Campabout Oz had al zijn eigen website en heeft die van Camperworld overgenomen zodat mensen die nu nog zoeken op Camperworld, of oude relaties die weer willen huren, via Camperworld bij hem terecht komen.
Terry zegt het bovenstaande te betreuren maar zich verder niet verantwoordelijk te voelen omdat hij de details niet kent.
Overigens zitten tussen de vele zeer positieve reviews op de Campaboutoz website er ook enkele met vreselijke ervaringen. Het valt wel op dat ook die ervaringen er op staan en dat uiteindelijk ook die klanten redelijk positief zijn over de manier waarop de kwesties zijn opgelost. Terry is wel gestopt met het verhuren via agenten in Broome en Darwin omdat hij die niet voldoende in de hand had en enkele van de negatieve ervaringen slaan op mensen die via een agent.
PS. Ik heb nooit gehuurd bij Campaboutoz en heb op korte termijn ook geen plannen om dat te doen. Ik krijg dus geen commissie of korting voor deze ‘advertorial’.