Waarschuwing budget

Ik kom op het Australiëforum regelmatig zaken tegen waarvan ik denk, nou, dat had wel iets genuanceerder gemogen. Of ik probeer dan voorzichtig bij te sturen of ik denk ‘laat maar’.

Maar nu moet ik toch een waarschuwing doen uitgaan. In verschillende postings op verschillende landenfra duikt een website op waarop reizigers zouden kunnen zien met welk budget ze rekening moeten houden.

Mijn aandacht ging natuurlijk uit naar Australië. Wat ik daar aan, ik kan het niet anders zeggen, onzin zag was ongelofelijk.
Enkele uitspraken: ‘benzine en diesel zijn erg duur’. Terwijl die op dit moment circa 1 euro kosten. Dat red je zelfs in Luxemburg niet.

'Een camping met (erg) veel voorzieningen kost 5 tot 10 euro per dag’. Zijn er nog mensen recentelijk teruggekomen? Dan kunnen die vertellen wat ze hebben betaald. Bijna het dubbele of meer? Let op, het gaat om een camping met (erg) veel voorzieningen, aldus de websitemaker.

‘Een dagje snorkelen op het Great Barrier Reef vanuit Cairns kost 50 euro’. Even googelen leert dat de prijzen voor de dagtrips beginnen bij 150-160 dollar. En dat is tocht echt meer dan 100 euro.

Ik kan het van de andere landen die op de bewuste site staan niet beoordelen maar ik vrees het ergste. Overigens, de indruk wordt gewekt dat de informatie van de laatste drie maanden is.

Bedankt voor deze info Willem!

Heb je misschien zelf een vergelijkbaar lijstje met de dagelijkse dingen die je hier wilt delen?

Hallo Zaan,
nee, zo’n lijstje heb ik niet. De actuele brandstofprijzen staan op verschillende websites die opkomen na het intikken ‘cost of fuel Australia’ of ‘fuel prices Australia’. Excursies in Cairns is ook simpel te googelen, net als campings. Big Four is een grote maar als je een plaats intikt en ‘çaravan park’ krijg je alles wat in de plaats en de omstreken ligt. Maar campings zoek je best in Camps Australia Wide of op de Wiki Camps app.
Verder staan de aanbiedingen van de grote supermarkten Coles en Woolworths en discounter Aldi op het net.
Wat ook een grote rol speelt is de wisselkoers euro-dollar. Die trouwens loopt niet parallel met de Euro ten opzichte van de Amerikaanse dollar

Ga door met dergelijke info, en voor je het weet heb je een sticky te pakken :wink:

Mijn naam is al aardig sticky in het Aus reiscafé :wink:

[emoji106]