Waar massatoerisme vermijden aan Costa Blanca ?

Vroeger, nog vóór ik ooit in Spanje geweest was, had ik altijd het idee dat Spanje synoniem stond voor bruinbakkende massa’s op het strand. Ik had dan ook gezworen om nooit ook maar één voet te zetten in Spanje
Nu, 15 jaar later, ben ik een volle spanjofiel geworden en ben ik zelfs getrouwd met een Valenciaanse :love: … en 3 kindjes die perfekt tweetalig zijn. We leven dan ook met ons gezinnetje met één voet in Spanje en één voet in België.
(Ik had het zelf vroeger nooit durven denken).

Enfin, wat wel waar is is dat de Spaanse kust aan de Middellandse Zee ondertussen volgebouwd staat.
Maar gelukkig zijn er nog hier en daar leuke badplaatsen die zich duidelijk anders willen profileren dan Benidorm, Torremolinos, Malaga, Alicante en noem maar op.
Eentje die zich gelukkig nog apart kon houden is DENIA … heel goed gekend onder de spanjaarden zelf omwille van zijn mooie omgeving en stranden… maar nog redelijk ongekend onder de Vlamingen.
Het rustiger karakter van DENIA zal zeker wel te wijden zijn aan het feit dat men in Denia géén hoogbouw toelaat :yes:! (Men is er vele jaren wel mee begonnen, maar heeft het gelukkig op tijd kunnen stoppen. Vandaar de enkele zeldzame ietwat oudere hoge hotels of appartementsgebouwen hier en daar.)
De hoofdregel in Denia is: enkel appartementen met maximum 6 etages en heel wat villaatjes overal rond verspreiden. Gelukkig maar, zou ik zeggen. :wink:
Wie daarom graag aan de Costa Blanca wil vertoeven maar zoals ikzelf het massatoerisme wil vermijden en de echte Spaanse charmes wil kennen, ga eens naar Denia. Echt een aanrader !
Kijk ook maar eens op www.denia.net

Saludos ! :wink:
Marc

Tropicana Park Denia, Costa Blanca
www.tropicanapark.be/NL/