graag zou ik ervaringen horen van mensen die ook voor ongeveer een maand in bangkok of chiang mai gezeten hebben. Waar hebben jullie overnacht en hoeveel gaat dat ongeveer kosten, zijn er speciale tarieven bij zo een lang verblijf???
Je vraagstelling is wel erg aan de ruime kant, dus ik kan je dan ook maar een ruim antwoord geven. Wat je gaat betalen is helemaal afhankelijk van welk luxe-niveau je verkiest. Maar in Chiang Mai kun je wel vanaf 700 THB terecht in Bangkok eerder voor va 1000 THB.
Bij een wat langer verblijf in een strandplaats in het laagseizoen laat zich nog weleens iets regelen qua prijs. In de grote stad is dat minder, maar nooit geschoten is altijd mis.
Als je prijsvoordeel wilt halen doe je er beter aan om eerst het verblijf te zoeken wat je wilt en vervolgens een hele batterij boekingssites te vergelijken. Daarmee kun je vaak een veel groter voordeel behalen dan wat afpingelen bij het hotel.
Voorbeeld: maand geleden was ik in CM in The Empress. Hotel vraagt 2000 THB, na wat sip kijken 1850 THB, de meeste boekingssites 1500 THB en de Chiang Mai Hotel discounter deed het voor 1150 THB, allemaal voor dezelfde kamer met ontbijt:dag:…beetje zoeken loont dus de moeite.
thanks voor je reactie maar die prijzen vind ik wel aan de hoge kant… Ik ga een opleiding daar doen dus ik zoek een gunstige prijs. Een beetje privacy zou ook wel heel erg fijn zijn en een douche op de kamer…
Kan wel goedkoper maar dan moet je een kamer zonder airco of een appartement huren. Maar dat laatste doen ze doorgaans liever niet voor een maand. Een enkele uitzondering daargelaten. Kijk maar op www.mrroomfinder.com .
Zelf heb ik een appartement in Bangkok maar dat huur ik voor een jaar. In de maanden dat ik in NL ben, betaal ik dus gewoon door. Maar is naar onze maatstaven goedkoop. Studio 38 vierkante meter met badkamer, volledig gestoffeerd (incl. tv keuken en airco), bewaking, park voor de deur met zwembad voor 8500 thb per maand.
Enfin kijk maar, succes met zoeken
In november/december hebben wij in Chiang Mai ruim 6 weken verbleven in een guesthouse `Awana House´, voor een gemiddelde prijs van ongeveer 500 Bath (vrij ruime kamer, fan, koelkastje, balkonnetje en gezellige overdekte tuin en private bathroom). We kregen dan ook 20% korting bij lang verblijf en de ervaring leerde ons dat dat in de meeste guesthouses wel het geval is. Onderhandelen is de boodschap! Dus niet via booking-sites op voorhand iets vastleggen, maar ter plekke gaan kijken en dan beslissen. Plaats genoeg, dus even zoeken loont de moeite.
Vanaf 20 december stijgen de prijzen wel, dan begint het hoogseizoen zo´n beetje. Tijdens het laagseizoen zijn de onderhandelings-mogelijkheden nog groter!
In Pai (klein dorpje, wat hoger gelegen, ten noordwesten van Chiang Mai) waren de ervaringen op dat gebied ongeveer hetzelfde. Een tijdje later op Ko Samui (vanaf eind januari) liep de korting zelfs op tot 50% en zaten we op een prijsje van ongeveer 400 Bath voor een ruim gelijkvloers appartement met fan, koelkast, badkamer en terras, op 150 meter van het strand.
Hoi,
als je voor eenmaand op hetzelfde adres verblijft is het handiger een maandhuur af te spreken. Deze varieerd van goedkoop bij backpackers hotelletjes, gedeelde badkamer/ cq toilet tot redelijk in een eenvoudig tot luxueus hotel.
Maandprijzen liggen onder de gewone dagtarieven.
Dus wil je een maand in Chiang Mai in een goed hotel verblijven dan kan dat voor rond de
10 000 BHT/€200, afhankelijk van het seizoen. In het laagseizoen; maart-sept zijn de prijzen vaak lager dan in het hoogseizoen.
Succes.