Vrijwilligerswerk Marokko: Gezocht Vrijwilligers

Originally posted by morgaine@20-05-2005, 11:05:40
** Ik vind Marokko echt geen unfair land. Waar ik vrijwilligerswerk deed was de hulp dus echt wel nodig.

Het weeshuis in Taroudannt (Taroudannt ligt dan wel vlakbij Agadir, maar is toch nog 2 uur daarvandaan, en niet bepaald toeristisch) had maar 1 wc voor 150 kinderen ! en ook maar 1 douche die het ook amper deed.
Wij hebben toen nieuw sanitair gebouwd. Daarmee bouw je inderdaad niet gelijk het land op, maar alle kleine beetjes helpen. En de kinderen waren er hardstikke blij mee.

Daarmee wil ik niet zeggen dat het in Noord Marokko niet nodig is. Ik denk dat het zowel in het zuiden als in het noorden nodig is. Maar ik denk dat Marokko zelf als land weinig kan beinvloeden waar er zich hulpprojecten opzetten en waar buitenlandse vrijwilligers heengaan. **

Inderdaad,je vind Marokko geen unfair land omdat je dit land uit je binnenzak kent nietwaar <_< ?

Wel idem in het Noorden.Er zijn zelfs mensen die zelfs geen Wc hebben op dit moment.

Je zegt:“Maar ik denk dat Marokko zelf als land weinig kan beinvloeden waar er zich hulpprojecten opzetten en waar buitenlandse vrijwilligers heengaan”.

Misschien kun jij of Wendeltjuh mij eventjes inlichten.Hoe komen jullie op deze projecten? Hoe wist je bijvoorbeeld dat ze in Taroudant hulp nodig hadden?

Misschien weet ik dan niet zo veel van Marokko als jij, maar voor zo ver ik weet ligt Errachidia aan de Berberse kant en niet aan de Arabische kant. Ik kan het mis hebben hoor, maar dan nog snap ik niet waarom jij zo boos doet. Wees blij dat er überhaupt mensen naar Marokko gaan. En als jij het allemaal beter weet, dan ga je toch zelf naar de niet rijke, niet Arabische kant?Ik snap het probleem niet hoor.

Wendel

Oh en nog even iets anders, lees de berichten eens wat beter! Ik ga niet naar Taroudant, heb nog nooit van Taroudant gehoord en ik wist dus ook niet dat ze daar hulp nodig hadden. Ja? En houd op met zo te sneren want ik heb nooit beweerd dat ik Marokko zo goed ken. Alleen eerst beweer je dat het niet eerlijk is dat iedereen naar Agadir en omgeving gaat voor vrijwilligerswerk. Nou dat is dus niet waar schrijf ik, ik ga niet naar Agadir en omgeving. Vervolgens schrijf je ineens dat het allemaal in de lijn tussen tanger en Agadir ligt. Ik weet niet waar die lijn van jou precies ligt, maar je veranderd wel steeds van verhaal, toch een beetje vreemd hoor. Loopt die lijn soms een beetje langs de kust? Nou ja iniedergeval heb ik het gevoel dat je gewoon iemand zoekt om op af te reageren. Volgens mij maakt het niet uit wat ik schrijf. Behalve als ik schrijf dat je volkomen gelijk heb ben je tevreden. Maar ja dat ga ik niet doen want ik weet niets over Marokko dus ik kan ook niet zeggen dat je gelijk hebt. Beetje vreemd allemaal hoor.

Ik zeg niet dat ik Marokko vanuit mijn binnenzak ken, maar ik heb het niet ervaren als een unfair land.

En zoals ik al zei, in het Noorden hebben ze ook hulp nodig. Je hoort mij niet zeggen dat dat niet zo is.

Ik ben met de Bouworde gegaan. Daar doe ik al een aantal jaren vrijwilligerswerk mee en die hadden toevallig dit project. En geen projecten in het Noorden. Omdat ik al veel positieve ervaringen heb met de Bouworde ben ik dus met de Bouworde meegegaan.

Ik wil ook best vrijwilligerswerk in het Noorden doen, alleen ken ik daar geen projecten of organisaties die daar projecten hebben.
En hoe Wendeltjuh aan de organisatie komt lijkt me duidelijk, via dit forum dus.

En om je gerust te stellen. Het meerendeel van de kinderen uit het weeshuis waren berbers en niet arabisch.

Originally posted by Wendeltjuh@29-05-2005, 07:04:44
** Oh en nog even iets anders, lees de berichten eens wat beter! Ik ga niet naar Taroudant, heb nog nooit van Taroudant gehoord en ik wist dus ook niet dat ze daar hulp nodig hadden. Ja? En houd op met zo te sneren want ik heb nooit beweerd dat ik Marokko zo goed ken. Alleen eerst beweer je dat het niet eerlijk is dat iedereen naar Agadir en omgeving gaat voor vrijwilligerswerk. Nou dat is dus niet waar schrijf ik, ik ga niet naar Agadir en omgeving. Vervolgens schrijf je ineens dat het allemaal in de lijn tussen tanger en Agadir ligt. Ik weet niet waar die lijn van jou precies ligt, maar je veranderd wel steeds van verhaal, toch een beetje vreemd hoor. Loopt die lijn soms een beetje langs de kust? Nou ja iniedergeval heb ik het gevoel dat je gewoon iemand zoekt om op af te reageren. Volgens mij maakt het niet uit wat ik schrijf. Behalve als ik schrijf dat je volkomen gelijk heb ben je tevreden. Maar ja dat ga ik niet doen want ik weet niets over Marokko dus ik kan ook niet zeggen dat je gelijk hebt. Beetje vreemd allemaal hoor. **

Ik heb je veel teveel krediet gegeven en dacht dat je Marokko beter kende,waardoor mijn uitleg nonchalant overkwam bij jou terwijl ik eingelijk kinderpraat moest gebruiken om de situatie te weergeven.

Ik weet dat jij nog een jong kuikentje bent en nog veel moet leren ,maar wees fier dat jij hulp biedt aan een Afrikaans land en wees ook blij dat jij niets afweet van wat er achter de schermen gebeurt,anders ga je je job niet meer met dezelfde passie uitoefenen als van tevoren.

P.s: Er-Rachidia is nog altijd een Arabische naam!

Originally posted by morgaine@29-05-2005, 15:20:15
** Ik wil ook best vrijwilligerswerk in het Noorden doen, alleen ken ik daar geen projecten of organisaties die daar projecten hebben.
En hoe Wendeltjuh aan de organisatie komt lijkt me duidelijk, via dit forum dus.

En om je gerust te stellen. Het meerendeel van de kinderen uit het weeshuis waren berbers en niet arabisch. **

“Ik wil ook best vrijwilligerswerk in het Noorden doen, alleen ken ik daar geen projecten of organisaties die daar projecten hebben”

Je kent geen projecten en organisaties in het Noorden,omdat ze gewoon niet bestaan.
Ach doe zo verder jullie doen een fantastische job,en laten we maar hopen dat corruptie in de wereld verdwijnt zodat iedereen dezelfde kans krijgt op hulp.

de wens dat corruptie in de wereld verdwijnt deel ik met je.
en helaas heb je corruptie overal. ook in west europa.

Sorry Don juan,

maar ik vind je wel een beetje raar. Waarom krijgen wíj het over ons heen dat Marokko volgens jou een unfair land is en waarom zijn wij nu slecht. Waarom behandel je ons als kleine kinderen? Het is toch niet onze schuld dat het er in Marokko zo aan toe gaat? Het is toch niet onze schuld dat er in het noorden geen projecten zijn? En dan nog iets, en dat vind ik echt heel erg vreemd. Jij vind blijkbaar dat we géén vrijwilligerswerk in Marokko zouden mogen doen. En zeker niet in het zuiden of in het Arabische deel. Ga zo door, ga iedereen af die vrijwilligerswerk wil doen daar, jaag ze weg. Dan wil er over een paar jaar helemáál niemand meer naar Marokko. Kijk ik laat me niet weg jagen door zo’n kwibus die denkt dat hij het beter weet en Morgaine denk ik ook niet. Maar er zijn genoeg mensen die dan gewoon liever in een ander land vrijwilligerswerk gaan doen. 't gaat mij namelijk niet alleen om het vrijwilligerswerk. Je hoort mij niet zeggen dat ik zo geweldig ben en zulk geweldig werk ga doen. Ik ga een nieuw land leren kennen, dat vind ik geweldig. Nog geweldiger vind ik het dat ik dat ga doen door een handje te helpen waar nodig. Vind ik zelf leuk. Egoïstisch hè? Maar ja je moet het wel van de egoïsten hebben want er zijn niet veel mensen die vrijwilligerswerk gaan doen terwijl ze het níet leuk vinden. Jammergenoeg probeer jij het zo vervelend mogelijk te maken. Wie en wat denk je eigenlijk wel dat je bent om dat te proberen?

Wendel

goededag allemaal

wie kan mij vertellen hoe je donoren / sponsoren vind voor een steun aan organisatie die zich inzet voor het opslaan van waterputten enzv… in marokko ik ben namelijk van plan om samen met een stichting dit te doen voor de arme dorpen en mensen in marokko wie weet hoe dat allemaal in ze werk gaat eventeulle een website met verwijzingen naar het antwoord op mijn vraag.

:wereld:

alvast bedankt