Vrijwilligerswerk m.b.t mensenrechten in Afrika

Hallo,

ik ben een 19-jarige (bijna 20) rechtenstudent uit België, ik zit nu in het 3e jaar van mijn rechtenopleiding. Mijn interesse gaat vooral uit naar Human Rights Law, waarin ik meerdere vrijwillige lessen heb opgenomen dit jaar. Uiteraard komt dit ook aan bod in de verplichte vakken.

Ik ben afgelopen zomer 2x op m’n eentje naar Afrika gereisd, één keer naar Oeganda en één keer naar Ghana, beide een maand. Daar heb ik als leerkracht gewerkt in weeshuizen, de zorg van gehandicapte kinderen op mij genomen en lesgegeven in de basisschool.

Voor deze zomer zou ik het echter aangenamer vinden als ik meer in de richting van mijn opleiding zou kunnen gaan en ben ik dus opzoek naar projecten die zich inzetten voor de mensenrechten of in het beste geval zelfs een advocatenkantoor ter plaatse die een plaats vrij hebben. Ik heb al 1 project online gevonden, maar dit was nogal duur dus daarom zou ik graag wat verder zoeken.
Heeft iemand een idee waar ik het best kan zoeken/suggesties?

Hieronder nog wat informatie:

Reisduur: 5 weken, eind juni-hele maand juli
Verblijf: irrelevant, ik ben gewend aan tenten, hutjes, open lucht… Alles is goed.
Werk: In de richting van mensenrechten, ik verwacht niet teveel en ben gewoon blij om te helpen waar ik kan
Prijs: Geen vast budget, liefst niet al te duur :wink:

Alvast bedankt!

Vriendelijke groetjes, Remco

Hallo Remco,

Je zou het eens kunnen proberen op de Landelijke Infodag Vrijwilligerswerk Buitenland op 21 november in Utrecht. Daar vind je meer dan 20 organisaties met heel uiteenlopende projecten. Zie www.wereldwijzer.nl/vrijwilligersdag

Groetjes, Maartje