Vrijwilligerswerk Italie 2004

ciao medereizigers! B)

Ik heb het plan om in 2004 voor 1 a 2 maanden vrijwilligerswerk te gaan doen in Italie. Daarbij dacht ik aan werken in een weeshuis of meewerken aan een restauratieproject of nog iets anders.
Wie zou dit ook serieus willen en een project en een stad uit te zoeken om voor een tijd te verblijven en te werken?
liefst tussen de 17 en 21 jaar. Ben zelf 18.
Ik hoop iets van jullie te horen!
groetjes,
Mara

:o

hoi mara,

mag iemand van 23 ook reageren…

laten we eens wat details bespreken…

ciao isabella

voordeel is, ik ben half italiaans dus ik kan veel voor je vertalen!

Hoi Mara,
misschien moet ik me eerst eens voorstellen: ik ben Hannelore en kom uit België (Lokeren). Ik ben 18 jaar en studeer mijn eerste jaar politieke en sociale wetenschappen.
Het zit zo: mijn vader vertrekt in februari voor zes maanden naar Italië. Aangezien ik voel dat ik eigenlijk nu nog niet wil studeren en vind dat je op deze leeftijd best gewoon wat profiteert van het leven, want later wordt dat toch moeilijker en moeilijker, heb ik zo het plan om met hem mee te gaan.
Ik zou echter maar begin maart vertrekken en eind juni al naar huis komen. Ik ga al zeker met een vriendin een maandje rondtrekken in het mooie Italië, een cursus Italiaans volgen, maar ik zou ook heel graag vrijwilligerswerk doen voor 1 of twee maanden (april/mei ofzo. Dat weet ik eigenlijk nog niet zo juist). En wat blijkt nu: jij ook! Ik gaf m’n zoektocht op het Internet bijna op, toen ik jouw bericht zag staan!
Ik heb al wat gezocht op het internet om vrijwilligerswerk te doen, maar blijkbaar is dat niet zo gemakkelijk om iets te vinden voor Itälië. Afrika en Zuid Amerika geen probleem hoor, maar Italië ligt ietsjes moeilijker precies.
Ik zal het eens vragen aan m’n vriendin. zij heeft deze vakantie vrijwilligerswerk in Duitsland gedaan en misschien werkt haar organisatie ook in Italië. Je weet nooit he!
Je bent ook altijd welkom om daarna nog een paar weken in ons huisje daar te blijven. We zitten op 5 minuten van Rome en 10 minuten van het strand! Beter kan niet.
Natuurlijk moet het klikken tussen ons. We kunnen moeilijk een paar maanden samen optrekken als je mij een ongelooflijke seut vindt…
je kan me altijd mailen: loreaudenaert@hotmail.com
Ik weet niet waar je woont, maar als je denkt dat ik misschien een mogelijke kandidaat ben, dan denk ik dat we beter eens afspreken om te kijken of het “klikt”. (ik zweer dat ik geen pervert ofzo ben :smiley: !!).
Groeten van Hannelore