Interesse om deze zomer vrijwilligerswerk te doen in Turkije? SIW Internationale vrijwilligersprojecten is een non-profit stichting. Dit jaar kun je in samenwerking met onze lokale zusterorganisatie deelnemen aan 44 vrijwilligersprojecten in Turkije. Een bijzondere gelegenheid om Turkije op een bijzondere manier te leren kennen. Kijk op www.siw.nl voor meer informatie
hey Frank,
Dat is interessant. Kun je misschien een paar voorbeelden geven van projecten in Turkije?
Wat voor soort projecten zijn het? En voor wie…
Ik ben zeer benieuwd.
Groetjes
Bloem
Turkije-forumbeheerder
Frank,
Ik heb zojuist ook de website doorgenomen, maar onder Turkije staan geen vacatures/projecten vermeld?! Weet jij misschien hoe dat zit?
Mijn naam is trouwens Melissa zoals jullie ook wel kunnen zien;-), heb mij gister aangemeld en ben alles nog een beetje aan het uitvogelen… Ik hoop op deze manier meer te weten te komen over Turkije e.d.
Gr. Melissa
De projecten zijn voor iedereen toegankelijk vanaf 18 jaar. Gemiddeld zijn de meeste deelnemers tussen de 20 en 30, maar ouder is ook geen probleem (en er zijn zelfs projecten speciaal voor families). Het zijn allemaal projecten van 2 à 3 weken waarin je tussen de 4 en 8 uur per dag werkt en daarnaast gewoon vrije tijd hebt om vakantie te vieren en de omgeving te verkennen (in de avond, weekend en soms in de middag).
De groep bestaat uit vrijwilligers uit allerlei landen. Zelf heb ik 4 jaar geelden in Turkije deelgenomen aan een project en daar bestondde groep uit 4 Turken, 2 Japanners, 2 Fransen, 1 Amerikaan, 1 Engelse, 2 Russen en 2 Italianen. Voor mij was het in ieder geval een bijzondere manier om Turkije te leren kennen. Het vond plaats in een klein dorp en dan wordt je al snel thuis uitgenodigd om bij mensen thee te komen drinken.
De projecten die dit jaar georganiseerd worden zijn erg verschillend. Een paar voorbeelden:
- Meehelpen op een kinderkamp
- Strand opruimen met een lokale natuurorganisatie (60 km van Izmir)
- Natuurwerkzaamheden bij het meer “Tatvan”
- Opknappen van een marktplein in de omgeving van Kayseri.
Je kan alle projecten bekijken op www.siw.nl ==> dan linksonder “een kort project zoeken” ==> in de database kan je dan de projecten per land,waaronder Turkije bekijken.
Als je interesse hebt meldt je dan snel aan want veel projecten beginnen nu vol te raken (als een project al vol zit staat dat onder de beschrijving van het project vermeldt). Melissa en Bloem; heb ik zo jullie vragen beantwoordt?
Groet,
Frank