Vrijwilligerswerk als psycholoog in Z-Amerika?

Beste Z-Amerika liefhebbers,

Deze zomer ben ik afgestudeerd kinder- en jeugdpsycholoog en voor ik aan het werk in Nederland wil, ben ik van plan mijn grenzen eerst wat te verleggen. Vorig jaar ben ik een half jaar in Azië geweest, waarop ik nu graag Zuid-Amerika zou willen leren kennen. Om ervaring op te doen en iets van mijn kennis over te brengen in een onderontwikkeld gebied èn uiteraard wat te leren van de mensen daar, zou ik graag een tijdje vrijwilligerswerk doen in of rond de functie van een kinder- en jeugdpsycholoog. Heeft iemand een idee, waar ik dan terecht zou kunnen?
Alvast heel erg bedankt!

groetjes Hanneke

Hoi Hanneke,

Ik woon in Noord-Peru (Celendín, zie www.celendinperu.com), en we zijn onlangs begonnen met bemiddelen in vrijwilligerswerk. De eerste vrijwilliger is er inmiddels, en de plaatselijke bevolking reageert erg enthousiast. Volgens mij is er hier ook voor een psycholoog nog genoeg te doen, maar een vereiste is dan wel dat je Spaans spreekt. Als je meer wilt weten, neem dan even contact op met me via [EMAIL=“info@celendinperu.com”]info@celendinperu.com.

Groetjes!

Als je liever naar Ecuador gaat, dan kan ik je hier zeker aan een uitdagend vrijwilligersproject helpen. Laat me weten of je interesse hebt.
info@volunteeringecuador.info