Lieve iedereen,
Het St Joseph Home kinderziekenhuis bestaat volgend jaar 75 jaar. Het is een kinderziekenhuis dat zich richt op chronish zieke kinderen uit achterstands wijken. Het ligt tussen Kaapstad en de luchthaven in.
In dit ziekenhuis is veel aandacht voor de medische zorg van de kinderen. De persoonlijke aandacht voor de kinderen schiet te kort omdat daar helaas geen tijd voor is. Verder vraagt het ziekenhuisgebouw onderhoud dat helaas niet volledig uit eigen potje gefinancieerd kan worden. Daarom zijn de volgende plannen ontwikkeld:
[ul]
[li]het opzetten van een fundraisers team (op basis van vrijwilligheid)[/li][li]het opzetten van een art en crafts project voor de kinderen[/li][li]het opzetten van een algemene ontwikkeling programma bv voorlees uurtjes, sportactiviteiten en[/li][li]het opzetten van baby en peuter activiteiten programma.[/li][/ul]Iedereens hulp en input is welkom. Dus ben je op zoek naar een vrijwilligerswerk project in Zuid-Afrika, is het St Josephshome misschien wel wat voor jou!!
Ik hoor graag van jullie.
Carmen (www.stjosephshome.org.za:dag:
Hee !
Ik ben erg geinteresseerd ! Kan ik misschien nog wat meer informatie erover krijgen?
Wat word er van me verwacht, wat zijn de kosten, kan ik er ook in de zomermaanden terecht (dus max. 2 maanden), enz.
Beste Vatrine,
bedankt voor je enthousiaste reactie!!
Heb je onze website al bekeken: www.stjosephshome.org.za. Op deze website vind je de geschiedenis, wat we precies doen en wat we zoeken en nodig hebben plus ervaringen van vorige vrijwilligers.
Om hier vrijwilligerswerk te doen hoef je geen extra betalingen te doen, omdat we (nog) niet aangesloten zijn bij een dergelijke organisatie die vrijwilligerswerk organiseert.
We hebben het hele jaar door mensen nodig. Welke maanden had je precies in gedachte? Er is in het algemeen ook accommodatie in het ziekenhuis voor de vrijwilligers. Verder kan je je inzetten op verschillende terreinen zoals fundraising, assistentie in de wards (geen medische handelingen!) en allerlei activiteiten ontplooien voor de kinderen (vanaf 6 maanden tot 7 jaar).
Voor meer informatie kan je me weer emailen of contact opnemen met Luis Medina. Hij is de manager van het ziekenhuis ([EMAIL=“medina@stjosephshome.org.za”]medina@stjosephshome.org.za).
We horen graag van je!
Carmen:dag:
Hee!
Bedankt voor je snelle reactie.
Ik heb zomervakantie van halfverwege juli t/m eind augustus (1,5 maand)
Het lijkt mij erg leuk om met kleine kinderen te werken en ze vooral bezig te houden.
Het leukste lijkt me dan ook wel om mee te helpen met het opzetten van een baby / peuter programma, tevens lijkt het me ook leuk om kinderen te vermaken door middel van sportactiviteiten e.d
Ikzelf ben 19 jaar oud, is dit dan mogelijk?
Ook vroeg ik mij af of iemand je van het vliegveld ophaalt of iets dergelijks? Want is het een redelijk veilig land / plaats?
En de accommodatie… ik kan dus ‘gratis’ overnachten in het ziekenhuis eventueel? En hoe zit het met het voedsel geregeld?
Het lijkt mij echt een geweldige ervaring om vrijwilligerswerk te doen, ik vind het alleen belachelijk dat veel vrijwilligersorganisaties zoveel geld ervoor vragen. En als 19-jarige heb ik dat niet, terwijl ik gewoon super graag wil helpen!
Mag ik vragen wat jouw rol is in dit verhaal? Ben je daar ook vrijwilliger, of mede-oprichter?
Alvast bedankt!
Groetjes Vatrine
Beste Vatrine,
ikzelf woon al 4 jaar in Kaapstad en ben een vrijwilliger in dit ziekenhuis. Ik houd me o.a. bezig met het zoeken naar vrijwilligers (binnen en buiten Zuid-Afrika), fundraising en ga een arts en craftsproject opzetten.
Meer uitgebreide informatie over je verblijf en eten verwacht ik morgen te kunnen geven. Voor wat betreft veiligheid in Zuid-Afrika geldt de gouden regel die overal ter wereld geldt: ga niet in het donker overstraat en vermijd bepaalde wijken wanneer dat geadviseerd wordt.
In de maanden dat je komt, zijn er nog twee Duitse meisjes van jouw leeftijd. Dat zal gezellig zijn.
We houden contact!
Carmen:dag:
Beste Carmen,
Ik las het gesprek tussen u en Vatrine van drie jaar geleden.
Bent u nu nog steeds verantwoordelijk voor het zoeken van vrijwilligers voor dit project?
Ik ben namelijk ook op zoek naar een vrijwilligersproject voor begin volgend jaar.
Eind januari 2013 ben ik afgestudeerd als kinderverpleegkundige en een project als deze lijkt me ideaal.
Is het ook mogelijk om daar te helpen in de verpleegkundige zorgen of enkel de dagelijkse verzorging zoals voeding, spelen, activiteiten, e.d?
Zoeken zij nog steeds vrijwilligers? En heeft u enig idee hoeveel dit ongeveer zal kosten?
Groetjes!