Hoi,
Ik wil je graag informeren over een vrijwilligers programma van 14 maanden aan Richmond Vale Academy. Ik zit op dit ogenblik hier in St. Vincent en heb het enorm naar m’n zin en druk bezig met mijn voorbereiding om naar Afrika te gaan.
Richmond Vale Academy is een “school” in St. Vincent en de Grenadines in de Caribean en is onderdeel van de DRH-beweging. De school traint mensen zodat zij na 6 maanden aan de slag kunnen als Development Instructor in 1 van de duurzame projecten van Humana People to People in zuidelijk Afrika (Malawi, Angola, Mozambique, Zuid-Afrika). De training bestaat uit theorie, het leren van Portugees (optioneel), en veel vrijwilligerswerk in St. Vincent. Een project duurt normaal gesproken 6 maanden maar er zijn ook projecten van een jaar. Ter afronding ga je twee maanden terug naar Richmond voor de overdracht van ervaringen en kennis.
De projecten van Humana People to People zijn gericht op zogenaamde duurzame ontwikkeling. Het draait allemaal om het overbrengen van kennis naar Afrika en het voorlichten en opleiden van mensen zodat ze een kans op een betere toekomst hebben.
Mocht je meer willen weten kan je me mailen op peter@africavolunteer.nl of kijken op www.africavolunteer.nl.
Groetjes,
Peter