Kunstzinnig cursuscentrum in de Zuidfranse Ardèche zoekt tegen kost en inwoning een enthousiaste vrijwilliger/ster voor de periode april tot november 2007, of gedeelten ervan. Je komt te werken (ca. 4 uur perdag en weekends vrij) in een prachtige omgeving met een fijne sfeer. Je doet schoonmaakwerkzaamheden, helpt in de keuken, en eventueel in de biologische moestuin. Voel je je aangesproken, en wil je met onze equipe meedoen, neem dan gauw contact op voor een nadere uitwisseling!
http://www.blancards.com
hallo,
ik ben van plan om in de zomer naar frankrijk te gaan en ik ben nog op zoek naar een plaats waar ik op vrijwillige basis kan werken. het lijkt me heel leuk om bij jullie in de zomermaanden te komen werken.
groetjes daniella
Beste Aris, Jan en Angelique,
Na een bezoek aan jullie prachtige site ben ik enthousiast geworden over de droom die jullie hebben verwezenlijkt in Frankrijk.
Zelf ben ik nog ‘op zoek naar mijn droom’. Ik weet dat het antwoord zich al in mij bevind, maar elke dag vertel ik mijzelf ‘dat ik niet weet wat ik wil’. Het is als een oude langspeelplaat die blijft hangen en die zich in mijn hoofd heeft vastgezet.
Ondertussen let ik goed op waar mijn hart van opspringt, ik observeer wat mij plezier geeft en kijk goed naar wat mij blokkeert om tot een innerlijk besluit te komen om opnieuw richting te geven aan mijn leven.
Van juli t/m half september heb ik vanuit Moissac de Camino de Santiago gelopen, dat was zeker een van mijn dromen. Ik heb ontdekt hoe belangrijk de zon voor me is. Het idee om in Frankrijk te gaan wonen, op een rustig en inspirerend plekje, daar speelde ik onderweg al mee. Nu is dat idee alleen maar aantrekkelijker geworden, want terug in de hectiek wil ik niet. Dat gaat ook gewoon niet meer.
Maar wat kan ik dan doen daar? Vanalles natuurlijk, maar het enige concrete antwoord dat ik nu kan bedenken, is dat ik tegen kost en inwoning of inwoning en vergoeding, iemand zou kunnen ondersteunen in zijn droom, terwijl ik tijd overhoud om aan de specifieke invulling van mijn droom te werken.
Mijn droom heeft veel raakvlakken met die van jullie; heb hier 3 jaar een site onderhouden om initiatieven te promoten op dit vlak. Ben 2 jaar geleden ook begonnen met een opleiding psychodrama, waardoor ik creatieve cursussen zou kunnen geven.
Verder ben ik in mijn leven altijd wel op de een of andere manier geïnspireerd en bezig geweest met allerlei vormen van kunst. Heb de afgelopen 3 jaar, naast de site, als zelfstandige in de kunst- en cultuur gewerkt in Limburg, als communicatie/pr medewerker. Dat doe ik nu nog steeds, zij het slechts voor 8 uur per week.
Omdat ik mezelf gewoon niet meer herkende in de omgeving waarin ik werkte, en alles mij te stressvol werd, heb ik de tijd vrij gemaakt om op Camino te gaan. En nu zit ik hier, op mijn prachtig verbouwde stalletje in Voerendaal, met al mijn mooie ervaringen en mijn ‘niet-weten’. Ik heb een relatie, veel twijfels, vier katten en een verlangen om te blijven dromen, een verlangen waarvan ik het vuur nog veel meer moet en wil opstoken. Dat kan volgens mij prima in jullie huis en omgeving, die op hun beurt door mij warm, groen en gastvrij zouden kunnen worden gehouden.
Het lijkt me heerlijk om er langer ‘tussenuit’ te gaan, lang genoeg om mezelf nog meer te vernieuwen, mijn innerlijke heks meer te ontwikkelen (ben erg gevoelig geworden op Camino), in de zon en temidden van de natuur te leven, en een compleet nieuw mens te worden. Niet slechts iemand die een tijdje van het echte leven heeft geproefd en vervolgens braaf terug gaat naar het leven dat de meeste mensen om mij heen leven (behalve mijn dierbaarste vrienden).
Ik zie dat de vacature bij jullie tot november is, maar het leven is beweeglijk en wie weet wat er bij jullie ondertussen allemaal is gebeurd.
Ik zie een reactie graag tegemoet, ook als het niet mogelijk is om na november bij jullie vrijwillig te komen werken.
Een hartelijke groet,
Nicole Pol