Vrijwillerswerk in Indonesie

Hallo,

Ik wil graag volgend schooljaar naar Indonesië. Ik wil daar graag vrijwilligerswerk gaan doen. Nu vind ik het lastig om iets te vinden op internet. Wie heeft er ervaring met vrijwilligerswerk in Indonesië en kan mij er wat meer over vertellen. Of misschien weet je wel een leuke plek waar ik misschien heen kan gaan!

Groetjes

Beste Annemarie,

ik ga zelf ook vrijwilligerwerk doen op Borneo en wil me vooral richten op de Oerang Oetans en de tropische regenwouden. Ik orienteer me op BOS foundation http://www.sambojalodge.com/TheGoodies/ en http://www.thegreatprojects.com/content.php?p=323&seeall=true
Beide spreken mij heel erg aan. Ik weet alleen nog niet welke de beste is. Hierover heb ik ook contact met Primates Helping Primates, een Nederlandse organisatie die de Oerang Oetans in Borneo helpt. Willy Smits is de oprichter van vele reservaten op Borneo.
Ben benieuwd wat je uiteindelijk gekozen hebt.
Succes met zoeken
Groetjes
karin

Hoi Annemarie,

SIW Internationale Vrijwilligersprojecten heeft verschillende projecten in Indonesie (op dit moment rond de 27); kijk maar eens op www.siw.nl .

groet,
Frank

Hoi hoi Frank

Leuke website, ben ook even gaan kijken daarzo. Ze hebben inderdaad een heleboel projecten en nog van verschillende aard ook.
Ik vroeg me af of je zelf ervaring hebt (gehad) met SIW? En zo ja wat waren je ervaringen (en soorten projecten)?

Groetjes,
Najia

Hoi Najia,

Heb zelf meerdere projecten via SIW gedaan. In Estland, Bulgarije en Tunesië. Al die projecten zijn goed bevallen; zowel het werk als de sfeer. Het zijn echte internationale projecten en je werkt zowel met vrijwilligers van over de hele wereld als met lokale mensen. Daarnaast heb je naast het project ook tijd om het land en de mensen te leren kennen. Daarnaast is het inschrijfgeld bij SIW niet hoog (geen commerciele organisatie), en is kost en inwoning bij het inschrijfgeld meestal inbegrepen (al wisselt dat wel per land).

Groet,
Frank

Klinkt erg positief Frank. Bedankt voor je uitgebreide reactie.
Ik ga nog even op de site kijken wat bij me zou kunnen passen. Dit is zeker waar ik naar op zoek ben.

groetjes
Najia