Hoi iedereen,
Binnenkort ga ik naar curacao en daar wil ik mijn laptop draadloos gebruiken met internet. Nu wil ik graag weten of ik daar het best een abonnement voor internet kan kopen of dat ik dat al in nederland moet doen. Hoe doen de laptoppers in curacao dat?
Alvast bedankt,
Carly
Hallo Carly, er zijn verschillende “hot spots” op het eiland, dus waar je gratis met je laptop kunt internetten.
Bij sommige complexen (bijvoorbeeld bij ons bij De Plantage) is het in de huurprijs inbegrepen.
Groetjes.
Hey!
Je hebt zoals in de vorige post al staat aangegeven verschillende “hotspots” op het eiland waar je gratis kan internetten. Behalve dus blijkbaar bij de plantage, kun je ook internetten bij het Pleincafe en Goodfellas in Punda. Ook op de patio bij Wereldstage is er draadloos internet verkrijgbaar.
Verder kun je natuurlijk ook altijd een abbonnement nemen. Scarlet heeft volgens mij een speciale studenten aanbieding maar ik zou eerst kijken hoe had je het internet daadwerkelijk nodig heb en of je geen hotspot in de buurt hebt zitten.
Verder doet mijn laptop het nog uitstekend! 
hele stomme vraag maar ik stel em toch.
als je een laptop hebt, moet je dan nog iets installeren op je laptop als je draadloos wilt internetten of kan je gewoon de stekker erin stekken en thats it ?
xx
Hey,
Een vraag is teneerste niet dom.
In principe hoef je niets in te stellen op je laptop voor het wireless internet bij de hotspots.
Dit is natuurlijk wel een beetje afhankelijk van of je wireless internet hebt. En anders zijn er ongetwijfeld genoeg mensen die je er mee kunnen helpen
bedankt voor je antwoord!
nee okay een vraag is nooit dom, maarja voelde me wel dom haha
okay dat scheelt, dus je kunt in principe met een laptop die je zo in de winkel komt een stekker er in doen op de patio bij wereldstage en internetten ?
xie
als jou laptop wireless internet verbinding standaard geinstalleerd heeft, kan je inderdaad direct internetten. Heb je alleen maar voldoende accu nodig. Mocht jou laptop niet standaard een zenderdtje (hoe zoiets ook heet) hebben, zoals die van mij het ook niet heeft. Dan moet je ff een draadloos internetkaartje kopen bij vb dixons, die dingen zijn rond de 30 euro. Die kan je op CUR dan in je laptop stoppen (als je daar een ingang voor hebt tenminste).
Groetjes,
Emy