Vraag over alleen reizen

Hallo,

ik wil misschien in augustus voor ongeveer 10 dagen alleen op reis naar Frankrijk of Italië. Als ik daar ben, zou ik natuurlijk van alles kunnen doen, maar ik zou het ook leuk vinden als ik een paar dagen voor een paar uur een vaste activiteit kon doen. Bijvoorbeeld: een cursus, of iets anders voor korte tijd. Nu weet ik niet of dit mogelijk is, maar misschien weet iemand hier iets. Dus heeft iemand nog tips?

Natuurlijk kan dit! Er zijn veel instituten die taalcursussen aanbieden, je kunt zelf bepalen voor hoe lang je dit doet. (de meeste mensen blijven langer, maar ik heb het zelf ook wel gedaan voor 2 weken). De meeste instituten bieden ook allerlei sociale activiteiten, en soms ook aparte niet-taalgerelateerde cursussen (koken, dansen, enz.)

Ik heb zelf ervaring met Studytravel (daar was ik heel tevreden over) en Tricolore (daar was ik niet zo heel tevreden mee)

Als je bv googlet op “kookcursus Italië” krijg je enorm veel mogelijkheden voorgeschoteld.

Je zou misschien ook bij wijnkastelen kunnen informeren of ze nog plukkers nodig hebben (hoewel dat best zwaar is, en je misschien daarnaast ook niet zoveel tijd meer over hebt).