voorstellen

hallo!!

ook ik zal me, als nieuw lid even voorstellen.

Ik ben Marlieke.
op dit forum ben ik op zoek naar reizen, maar stiekem ook emigratie.
mijn vriend woont in de Belgische Ardennen en daarom ben ik ook op zoek
naar werk en wonen tips voor de Ardennen.

ik ben benieuwd naar alle verhalen!

gr. Marlieke

Hoi Marlieke,
Welkom op wereldwijzer,
Wanneer u in België komt wonen, werken of studeren, hangen uw rechten op het vlak van sociale zekerheid (kinderbijslag, pensioen, terugbetaling van medische kosten, arbeidsongeschiktheid, …) af van de eventuele akkoorden die België heeft gesloten met uw land van herkomst of van de Europese reglementering. Die rechten worden ook bepaald door uw persoonlijke situatie en verschillen naargelang van uw nationaliteit en uw statuut (loontrekker, zelfstandige, gedetacheerde, gepensioneerde, …)
Op het Belgieforum hier op wereldwijzer kan je altijd een berichtje posten indien je vragen hebt over het reilen en zeilen in Belgie zie link: hier aanklikken alsook op het wonen en werken in het buitenlandforum zie link: hier aanklikken
Waar je ook veel informatie vind voor het verblijven en werken in de Ardennen is het Nederlandstalige weekblad genaamd waalsweekblad(je kan je daar ook gratis laten abboneren),zie link hier aanklikken
Suc6 nog Marlieke
Om dit welkomsberichtje af te sluiten nog een mooie foto van het landschap in de Ardennen.

http://static.skynetblogs.be/media/126805/dyn006_original_526_393_gif_2624142_8bb0423df591d47e7ef1a972ab2da35d.gif