Als (een niet meer zo jonge) globetrotster heb ik al heel wat landen bezocht en helaas kwam ik nu pas deze site tegen. Natuurlijk gelijk ingeschreven. Ik geef niet graag informatie over mezelf, maar wel over de reizen die ik heb gemaakt. Onder andere:
Indonesië, Australië, Nieuw Zeeland, India, Sri Lanka, Laos enz. enz. Wie meer wil weten kan de vraag natuurlijk stellen.
Nu maak ik gelijk gebruik om een vraag te stellen. Ik ga binnenkort naar Cuba. Zijn er mensen die tips hebben voor me? Alvast bedankt.
En voor 2013 wens ik iedereen een jaar met als eerste gezondheid en natuurlijk met de mogelijkheid om mooie, interessante reizen te maken.
Hoi globetrotster,welkom op wereldwijzer!
Nou leuk dat je plannen hebt om Cuba te bezoeken !
Heb je al het Cubaforum ontdekt hier op wereldwijzer?
Daar kan je berichtjes plaatsen alsook de ervaringen lezen van andere mensen.
Gewoonlijk als de mensen Cuba bezoeken gaan ze naar steden als baracoa,carola,florida, etc.
Daarnaast zijn ook bekende natuurparken en andere toeristische plaatsen erg bekend in Cuba.
Zo dit was dan mijn laatste verwelkomingsberichtje voor 2012,wens je nog een prettige eindejaarsovergang toe globetrotster.
groet,georgessiam.
Beste Globetrotser,
Zelf ben ik twee keer in Cuba geweest. De eerste keer twee maanden op de fiets van oost naar west, de tweede keer ongeveer een maand met een huurauto in het oosten en het midden. Ik heb het eiland dus behoorlijk intensief bezocht. Stuur me een persoonlijk bericht met je vragen en ik zal ze beantwoorden. Handig voor mij is te weten hoe lang je gaat, wanneer en wat je graag doet (cultuur, natuur, dansen?).
Groeten,
Marco
Bedankt voor je reactie.
Door drukke werkzaamheden en privésituatie heb ik heel weinig tijd gehad om deze vakantie goed voor te bereiden dus alle tips zijn welkom.
Ik ga bijna vier weken. Een rondreis met privéchauffeur (omdat het de eerste keer is in dit land). Ik houd van cultuur en natuur, maar niet van teveel drukte en georganiseerd vertier, wel van rust. Kun je er fietsen huren en is fietsen goed te doen? Jij hebt dat gedaan, fantastisch. Ik heb geen idee hoeveel geld er nodig is. Moet ik dat gelijk op het vliegveld wisselen? Spreek heel weinig Spaans wel Engels, maar daar heb je geloof ik niet zoveel aan. Als er wat moois te zien is, zou ik graag van de route willen afwijken omdat te bekijken, maar heb geen idee waar ik dat kan vinden. Is het voor vrouwen alleen veilig daar? Kortom alle tips zijn welkom!