Voorbereidingen

(origineel bericht op be-more.nl)

Voorbereidingen

<span style=“color: black”>Oh god de stress werd me al bijna te veel! Voor iedereen die na mij van plan is om langer dan 3 maanden naar Zuid-Afrika te gaan: <strong>begin METEEN met het regelen van je visum!</strong>

Wat een gedoe het is werkelijk niet te geloven, doktersafspraken, naar de radioloog, naar de bank, brieven en papieren aanvragen, formulieren invullen, wachten tot alles binnen is en dan maar hopen dat je op tijd bent met aanvragen. En om het allemaal nog wat makkelijker te maken is de Zuid-Afrikaanse Ambassade zo ondoorzichtig als maar zijn kan. Ze zijn niet bepaald informatief en om de juiste informatie te vinden moet je je door een doolhof van online documenten worstelen. Ik zal er niet omheen draaien, ik heb het volledig onderschat! Mensen in mijn naaste omgeving hadden dat vast al door…

Nu heb ik alle documenten dan eindelijk binnen en kan ik mijn aanvraag indienen. En met wat goed geluk heb ik hem dan net op tijd binnen.

Ik heb alleen nog 1 lastige taak; inpakken… Ik heb nog twee weken maar ben nu al aan het verzinnen wat ik in hemelsnaam wel en niet mee ga nemen. 5 Maanden is lang hoor! Wie weet wat je allemaal nodig hebt en daar niet kan krijgen!? Voorlopig staat mijn spik splinter nieuwe Samsonite er nog leeg bij… [/color]
<span style=“color: black”> </span>
<span style=“color: black”>Ik in ieder geval nog langs de apotheek om een flinke voorraad DEET aan te schaffen, ik ben niet van plan om me helemaal lek te laten prikken. Mijn huid heeft de irritante neiging om absurd heftig te reageren op sommige muggenbeten waardoor ik er zowel qua gevoel (denk hele hevige jeuk) als qua uiterlijk (lelijke rode schijven) niet op vooruit ga. In plaats daarvan ben ik van plan om de komende 5 maanden gigantisch naar citronella te stinken om alles wat zoemt en kriebelt en kruipt op grote afstand te houden.

Gelukkig is (behalve dan mijn visum) alles inmiddels wel geregeld en hoef ik alleen nog wat kleine dingetjes te halen. Ik moet bijvoorbeeld nog een nieuwe bikini halen, ik bedoel je kunt niet 5 maanden lang prachtig weer tegemoet gaan in een bikini die je al bijna 2 jaar hebt… En de laptop moet nog terug komen van reparatie, met de bedoeling dat het beeldscherm het dan de komende 5 maanden probleemloos blijft doen.[/color]
<span style=“color: black”> </span>
<span style=“color: black”>Ondanks al het stressen van de voorbereidingen, het feit dat het en paar ribben uit mijn lijf kost, en ik een heleboel mensen heel erg ga missen, heb ik er wel heel erg veel zin in! En ik weet zeker dat als ik over een ruime 5 maanden weer op weg ben naar huis ik bij mezelf denk; <em>het was het allemaal waard!</em></span></span></span>

(origineel bericht op be-more.nl)