Hallo luitjes,
Ik heb net een fantàstische safari achter de rug in Selenkei, Amboseli, Ol Kinyei en Maasai Mara !!!
Heb véél wilde dieren en vogels gezien en dus ook veel foto’s gemaakt.
De wilde dieren herkennen gaat nog wel, maar die vogels … ik kèn ze allemaal niet of nauwelijks.
Wie kan mij helpen om aan de hand van een foto ze van een naam te voorzien; het liefst natuurlijk de nederlandse naam, maar de latijnse en/of engelse mag ook …dat zoek ik wel verder uit op internet.
Hoop dat ik iemand vind…
Groetjes, Henk.
Was je alleen? Wij werden door onze gids overstelpt met vogelnamen ,ik heb er amper onthouden.Volgende keer filmen met de stem van de gids op de achtergrond.:foto:
Waar kunnen we trouwens eens meegluren?
Hallo Henk,
Zelf vind ik het heel leuk om vogels te zien en te fotograferen en wil je best helpen dus kom maar op met je foto’s zou ik zeggen!
ja, ik ook…maar dan allerlei keniaanse/latijnse/engelse namen, vaak onverstaanbaar achterin en te snel voor mij omdat ik alle aandacht voor bekijken in de zoeker had en o, ja … ook met fotograferen … :frown:
dat zou mooi zijn, hoe gaan we dat doen?
ik zou dat graag via e-mail doen, kan ik veel foto’s tegelijk sturen
via deze site weet ik niet hoe een serie foto’s te uploaden…
miss heb jij een beter idee … zeg het maar :nod:
Ik heb je een privé mail gestuurd!
Hier ook nog even een leuke site
wauwww !!! … een goeie link…zie er zo al een paar die ik herken…thx !!!
Leuk hè`; graag gedaan hoor!
Zit je op Facebook? Kijk dan eens op Wings over Tsavos en/of Wings over Kenya. Daar staan veel foto’s van anderen en kun je je eigen foto’s posten zodat anderen de naam erbij kunnen zetten. Heb ik ook al veel gebruik van gemaakt. Ook een handig hulpmiddel is de Helm Field Guide Birds of Kenya and Northern Tanzania. Veel plezier met opzoeken ! Audrey
thx …ga es kijken, alle beetjes helpen ![]()
nog een kleine hulp , youtube natuurlijk.
10 minuten vogels van Kenia kijken, er staan nog enkele filmpjes in de buurt ,kijk eens rond .
goed, zeg !
Henk, als het goed is heb je de (meeste) namen op je mail.
ik heb 't gelezen…thx …ga 't morgen verwerken …:foto: