Voetbal kijken in Toronto?

Hee! Een kleine vraagje. De ontknoping in de Eredivisie en de beker naderen in Nederland, en ik ben net neergestreken in Toronto. Nou zou ik eigenlijk graag in Toronto in een café(?) graag live de laatste wedstrijden volgen en de beker-finale bekijken. Weet iemand wellicht waar ik heen kan hiervoor? :smiley:

Kun je niet via noslive op internet kijken? Is niet zo gezellig als in een cafe ofzo maar dan kun je in ieder geval wat zien. Fan van een specifieke club overigens?

Eredivisie-wedstrijden zitten achter een decoder, dus helaas geen NOS. Moet dus “illegaal” via een online stream als je het via het web wil doen, of een kijkcode aanschaffen via eredivisielive.nl. Maar het is vooral de gezelligheid natuurlijk :slight_smile:

Zelf woon ik al een tijd in Enschede, daar gestudeerd, dus ben wel fan van FC Twente :slight_smile:

Misschien bij Betty’s? 240 King Street(Corktown)

Klapper natuurlijk 15 mei as: Ajax - FC Twente.
'k Heb zelf niets met voetbal maar als geboren Amsterdammer krijg je toch een ‘Ajax’-gen mee :slight_smile: , een vriend van mij is een rasechte Tukker (is ook niet meer te verstaan als’tie fanatiek wordt). Die wedstrijd wordt onze afterparty voordat we vertrekken over (dan) 2 dagen (voetbal, bier en friet :slight_smile: )

Een ‘oplossing’ voor jouw probleem heb ik helaas niet. Misschien dat Jurjenb of Jasper Kloosterman voor die tijd nog reageren. Die zitten meer bij in jou ‘in de buurt’.

Rob

:smiley:

Maarre, het zal meer een party zijn voor je bevriende Tukker dan voor jou, natuurlijk :stuck_out_tongue: :wink:

Zit hier niets tussen?

Ik noemde toch voetbal, bier en friet? Nee, ik kom heus wel aan m’n trekken (en als Ajax uiteindelijk toch wint is het mooi meegenomen :slight_smile: )

Zelf uit Twente afkomstig was het geweldig dat ik vorig jaar in NL was, zou nu graag weer kijken maarja, kan niet alles hebben.

Ben hier in Vancouver wel helemaal meegesleept in de hockey gekte. Mooi Canucks kijken elke playoff wedstrijd. Overal shirts, vlaggen en autovlaggetjes. Zelfs de bussen rijden met de tekst Go Canucks Go voorop het infobord.

Maarja in Toronto heb je dit seizoen niet zoveel aan de Maple Leafs. :stuck_out_tongue:
[ame=“- YouTube”]YouTube - Ontario sucks by the Arrogant Worms[/ame] :wink:

Hoi Vrienden,nu dat het er spannend er aan toe gaat in de Nederlandse eredivisie,daat staat vast.
Met op de laatste dag als “toetje” die gaat beslissen wie er kampioen gaat worden van 2011 de mooie affice:Ajax versus Twente.
Nu mijn vraag,hoe is het gesteld met het voetbal niveau in Canada?
Alsook trekt voetbal in Canada volle stadions?
Graag jullie reactie!!
gegroet:georgessiam.

Ben ik afgelopen jaar in september geweest, kun je iig een nederlands biertje drinken. Toen ik er was stond er honkbal aan, geen idee of normale nederlandse voetbal wedstrijden daar te zien zijn, laat staan of het mogelijk is om te ontvangen?
Ik begreep wel dat dit met het WK de place to be was voor nederlanders en dat alles daar oranje moet zijn geweest.

Trouwens, als je Hoegaarden wilt moet je ho-garden zeggen.

De stadions zitten vooral ‘vol’ met pappa’s en mamma’s. Voetbal is niet zo populair, maar kent wel een grote opmars! Het lijkt populairder te worden dan honkbal.

Thanks for this tip…!

Rob

er zit in hamilton een engelse pub die altijd voetbal op tv hebben, maar vaak de engelse league.
nou komen er ook wel wat nederlanders, dus het zou best kunnen dat die het op hebben.

ye olde squire

vaak hebben de engelse pubs wel voetbal op, dus dat is altijd te proberen.
ik hoop dat je wat kan vinden

groetjes jasper

1 like

Dankje Jasper! Zal 's kijken, of informeren. Na een eerste goed weekend, zou ik graag aankomend weekend in een kroeg willen feesten :smiley:

Wellicht moet je hier opgegroeid zijn, of al een aantal jaren wonen. Maar ik snap die haat jegens Toronto of Ontario niet zo. Dat filmpje bijvoorbeeld komt erg kinderachtig over. Rivaliteit en trots voor je groep/club/stad/staat is hier ook iets meer met de paplepel erin gegooid dan in NL, I guess.

Hè, feesten jullie ook als Twente 2e wordt dan :wink: ???

Dat filmpje moet je niet serieus nemen, dat is een flinke knipoog en waarschijnlijk geschreven in een moment van verveling en foute humor. :wink:

Rivaliteit en trots kennen we in Nederland net zo goed (zelfs meer is mijn impressie). Kijk bijv. maar naar het voetbal en de cultuur er omheen. :slight_smile:

Arrogant Worms hebben wel meer leuke nummers

[ame=“- YouTube”]YouTube - CANADA’S REALLY BIG![/ame]

Voetbal wordt hier een ‘grote sport’. Je ziet dat het inderdaad onder de jeugd en schoolkinderen veel populairder wordt en veel meer beoefend wordt. Hockey zal altijd nummer 1 blijven. Dit jaar heeft Vancouver ook weer een MLS-team en het trekt wel volle standions, maar weet niet hoeveel mensen het is.

Zondag maar iets eerder opstaan en radio langs de lijn op internet aan zetten :slight_smile: RTV Oost zal ook wel live streamen vanuit Enschede, altijd mooie beelden.

Rob wanneer ga je precies naar de Yukon?

Hmmm… Dat is een goed punt! Ik zag mezelf al met een biertje in een kroeg hier ergens de wedstrijd kijken. Maar zondagochtend om half 9… :slapen: Mwah :smiley:

Dat wordt thuis met een kop koffie en slaperig hoofd luisteren/kijken idd :slight_smile:

Heb inmiddels alle CD’s van ze gedownload! “Me like Hockey” en “I am Cow” zijn ook geweldig. Arrogant Worms gaan we zeker draaien op ons afscheidsfeestje zaterdag as.

Dinsdagochtend 17 mei vliegen we uit…!

Rob