Vluchtannnuleringen China Airlines

Vlucht annuleringen China Airlines’ CI 066 in periode oktober t/m december 2010 Amsterdam – Bangkok - Taipei. Om operationele redenen heeft ons hoofdkantoor besloten de volgende vluchten te annuleren: Het betreft voornamelijk de maan- en woensdag vluchten vanaf Amsterdam: CI 066 met vertrek op 04, 06, 10, 15, 18, 20, 25, 27 oktober / 01, 17, 24 november en 01 december a.s. met de route Amsterdam – Bangkok – Taipei en CI 065 van 03, 05, 09, 14, 17, 19, 24, 26, 31 oktober / 16, 23, 30 november Taipei – Bangkok – Amsterdam. CI066 Amsterdam-Bangkok-Taipei: 04, 06, 10, 15, 18, 20, 25, 27 oktober / 01, 17, 24 november en 01 december. CI065 Taipei - Amsterdam: 03, 05, 09, 14, 17, 19, 24, 26, 31 oktober / 16, 23, 30 november. CI065 Bangkok - Amsterdam: 04, 06, 10, 15, 18, 20 25, 27 oktober / 01, 17, 24 november en 01 december (vertrek: 02.25 uur lokale tijd Bangkok) Voor vragen mbt omboeking, kosteloos wijzigen, annuleren kunt u contact opnemen met uw reisagent of met China Airlienes indien de reservering rechtstreeks bij ons is ondergebracht. Afdeling reserveringen: 020-6461001 of Sales: 020-6463313. Per email: [EMAIL=“reserveringen@china-airlines.com”]reserveringen@china-airlines.com UPDATE: AMSCI/14SEP Theo

Wat is dat toch steeds met China Airlines? Ik vlieg zelf in november ook met hun naar Taipei en later door naar Tokyo, gelukkig staan mijn vluchtdata er niet tussen. Maar heel veel vertrouwen geeft dit toch niet…

Ik denk een overaanbod aan stoelen op de route Ams-Bkk kijk maar eens wat een concurrentie er de laatste tijd bijgekomen is op deze route.

Vanaf Ams Emirates maar ook v.a Duitsland en Belgie worden veel vluchten zoals door Qatar,Ethiad,Emirates dikwijls voor lagere prijzen aangeboden dan CI.

Daarbij komt dat er dit jaar tot heden een daling van zo,n 7 % van georganiseerde reizen naar Thailand vanuit Nederland is waarvan de meeste touroperators met CI vliegen,ook in omringende landen nog veel grotere dalingen met Zweden en Finland als koplopers met meer dan 40% volgens TATTA.

Theo

Ik heb het ook ergens gelezen van Zweden en Finland maar waar ligt hun probleem ?
Te dure bath of de redshirt ?

Denk een combinatie van veel factoren misschien zijn de gevolgen van de crisis daar harder aangekomen als hier en als dan ook de vakantiebestemming en het vervoer fors duurder zijn dan vorig jaar kan je er op wachten.

Theo

Klopt maar ik denk dat hier in BE de crisis nog maar gaat beginnen , ik bedoel naar de kleinhandel toe ( ik ben er zelf ene ) en de verkoop gaat slecht behalve de toeristische sector doet het nog goed maar dan op minder verre reizen!
Dus ze gaan op reis maar niet zo ver en niet zo lang maar hoelang kan de geldbeugel dit volhouden ?

Frank

Maar dan nog blijft het vreemd dat je het in deze mate alleen van China Airlines hoort, en vaak ook op zo´n korte termijn pas. En dit is niet de eerste keer, het lijkt echt structureel. Je zou toch denken dat ze inmiddels wel doorhebben dat zo´n groot deel van hun vluchten overbodig is…

Ook EVA Air heeft er de afgelopen tijd al vluchten tussenuit gehaald. Alleen het verschil is dat China Airlines dagelijks tussen Amsterdam, Bangkok en Taipei vliegt en EVA Air niet. Bij China Airlines valt het dus meer op als ze er een aantal vluchten tussenuit halen. Daarnaast is de EVA Air vlucht een gecombineerde vracht/passagiersvlucht dus bij EVA gaan er sowieso al minder passagiers op een vlucht.
Het bericht van China Airlines dat Theo heeft geplaatst is zo te zien al wat ouder (14 sep) dus wellicht was het al eerder bekend of zijn er nu alleen nog extra vluchten (december) geannuleerd.
De crisis en de rellen in Bangkok spelen het toerisme nog steeds parten en zodra de bezetting op een vlucht achterblijft, besluiten ze om vluchten samen te voegen. Vanuit de maatschappij kan ik deze annuleringen wel begrijpen, het is natuurlijk zonde om met een grote 747 te vliegen die maar voor 1/3 of 1/2 gevuld is.

Dat het al een ouder bericht was was me inderdaad niet opgevallen. Sterker nog, dit is hetzelfde bericht wat er ook al stond toen ik mijn vlucht heb geboekt. Mede daarom dacht ik veilig te zijn, en heb gewoon die vlucht geboekt. Doordat er nu voor diezelfde periode nog meer annuleringen leken te zijn schrok ik toch wel even. Weliswaar stonden mijn vluchtdata er niet bij, maar als ze nu nog met meer annuleringen zouden komen, wat weerhoudt ze er dan nog van op het laatste moment nog meer te annuleren? Maar het valt dus allemaal toch wel mee.

Desondanks zou ik vanwege dit beleid toch niet snel lang van tevoren een vlucht bij China Airlines boeken…

Is inderdaad een ouder bericht maar kan toch actueel zijn voor iemand die nu nog een ticket bij CI wil boeken op een van de vermelde data.

Theo

Mee eens… Al denk ik dat China Airlines de vluchten op deze data inmiddels al uit de reserveringssystemen gehaald heeft en al niet meer te boeken zijn…

Ik vind het overigens uitstekend dat deze berichten hier vermeld worden, van de airline zelf of de boekingssite moet je altijd maar afwachten of je bericht krijgt. Meestal krijg ik alleen een herinnerings-sms’je als de vlucht gewoon op tijd is, en ik vaak al lang bij de gate zit. Maar als er iets veranderd geven ze meestal geen thuis…