China Airlines annuleert weer vluchten

Hierbij willen wij jullie op de hoogte brengen dat om operationele redenen onze vluchten CI 066 met vertrek 05, 19, 26 mei en 02, 09 juni a.s. met de route Amsterdam – Bangkok – Taipei en CI 065 van 04, 18, 25 mei en 01, 08 juni a.s. Taipei – Bangkok – Amsterdam, zijn geannuleerd.
CI065 TPEAMS - 04, 18, 25 mei en 01, 08 juni / CI065 BKKAMS - 05, 19, 26 mei en 02, 09 juni (vertrek 02.25 am) en CI066 AMSBKKTPE - 05, 19, 26 mei en 02, 09 juni

Theo

Ja, het is helaas weer zover… Voor mij dit jaar geen China Airlines, ditmaal Malaysia Airlines eens proberen :slight_smile:

Het is niet de eerste keer dat ze dit doen,krijgen ze hun vliegtuigen niet vol tijdens deze periodes?Tjaa,China air,ikzelf vind de service ook niet meer zoals het was dan vroeger.Malaysia ailines,heb zelf nog nooit gevlogen met deze maatschappij,Ik wacht op de commentaren van Dave, nadien.g.s

Dag Theo,

Hoe weet men zo ruim vantvoren al dat zoveel vluchten geannuleerd worden?

groet,
Ton

Hallo Ton,

Ik denk dat er voor de periode mei-juni zo weinig stoelen zijn verkocht dat ze om verdere verliezen te voorkomen deze ingreep hebben gedaan.

Kijk het mes snijdt aan twee kanten voor ze want voor de reeds verkochte stoelen van de geannuleerde data geeft men de mogelijkheid om een dag eerder of later te vertrekken of restitutie, nou reken maar dat 90% van deze passagiers toch mee gaat dus de 10 vluchten van een dag voor of na de annuleringsdata zitten lekker vol en zijn rendabel.

Tel daarbij op 10 onrendabele vluchten die niet uitgevoerd worden en ze hoeven in die periode niet met de prijzen te stunten.

Ja ze moeten deze maatregelen wel redelijk vroeg bekendmaken want anders krijgen ze toch grote problemen met hun klanten,denk hierbij aan de zakelijke markt zoals touroperators,ticketburo,s en bedrijven die ook nu niet blij zullen zijn.

Ik denk dat het zo ongeveer in elkaar steekt maar ik ben ook maar een leek.

Theo

Goed uitgelegd Theo :thumbsup: !!

Duidelijk uitgelegd. Bedankt.

Ton

Zeg Dave,klm komt weer met iets nieuw op de proppen"dikke mensen betalen een extra stoel!als dit klanten winnen is?het woord “dikke” vind ik al discriminerend! gegroet:georgessiam.:dag:(sorry dat ik even naast de pot pist)off topic-vraag!

Ik vlieg op 26 februari met EVA. Nog niets van gehoord. Nou zijn die mensen niet al te scheutig met info en telefonisch een beetje hautain, maar die vliegen, dacht ik, 3x per week. Dit in tegenstelling tot China die m.i. 7x per week vliegt. Die zullen ongetwijfeld meer moeite hebben om hun toestellen vol te boeken. Overigens zag ik in augustus/september op de site van mijn touroperator in Thailand dat EVA zijn 2- en 3-maandstickets goedkoper had gemaakt. Dus die zullen dan ook minder boekingen te verwerken hebben gekregen.

Hoi georgessiam,

Klopt idd, al vraag ik me af of KLM zelf communiceert met het woord ‘dikke’. Heb nog niet op de KLM-website gekeken, maar verwacht eerder dat ze het deftigere woord ‘corpulent’ gebruiken.
Tsja, enerzijds kan ik me wel in die maatregel vinden. Als toestel helemaal vol zit en je zit naast een ontzettend corpulente persoon (op een vlucht van 11 uur), is dat niet altijd prettig.
Corpulente passagiers krijgen wel 25% korting op de 2e stoel, blijkt de vlucht niet helemaal vol te zijn, dan kan passagier later restitutie aanvragen door die 2e stoel.
Ben alleen benieuwd hoe zit dit precies willen gaan doen met online boekingswebsites…

(Excuus voor de off-topic !)

Vergeet ook niet dat per 1 mei Emirates 7 keer per week een verbinding naar Bangkok biedt voor een paar tientjes minder dan CI, als daar 40 personen per dag gebruik van gaan maken is dat een vliegtuig per week die niet met de gevestigde maatschapijen gaan.

Daarbij zijn er de afgelopen maanden veel stuntaanbiedingen van Malaysia Airlines geweest waarvan de goedkoopste zo,n € 450 naar KL, doe daar een €50 bij voor een vlucht met Air Asia en je zit ook in Thailand.

Dan nog concurrentie uit Düsseldorf met Air Berlin en Brussel met Ethiad en een economische crisis dus zou je denken dat er wel een blijvende prijzenslag los barst ook in het hoogseizoen maar daar zien we bij CI nog niet veel van want waren zij een paar jaar geleden de prijsvechter tegenwoordig zitten ze in de middenmoot met een onbetrouwbaar imago door hun annuleringen.

Het wachten is op Low Budget maatschappijen naar Azie v.a AMS,BRU of DUS dat zou de markt pas echt openbreken.

Theo

Toevallig vandaag gelezen dat Emirates misschien een 2e dagelijkse vlucht wil beginnen (AMS-Dubai v.v.) als de bezetting goed is komende maanden.
Qatar Airways komt helaas toch niet naar Schiphol… (bron: Reisrevue.nl).

Denk je lekker op vakantie tegaan :evil:

het citaat"dikke" had ik gelezen op Overzicht online netwerk van Wereldwijzer Reizigers Netwerk - Wereldwijzer Reiscafé - Wereldwijzer Reizigers Netwerk bij deze!gegroet:georgessiam.:dag:

heel, heel lang geleden was mijn CI overboekt (er was een grote Franse reisgroep)- werd direkt omgeboekt via KLM-(was er toen nog-SWIssair=SR) via ZRH naar BKK-en kreeg 250 guldens (toen nog) in het handje gedrukt als compensatie.
Het is toch iedereen bekend dat mei/juni de slapste van de laagseizoenmaanden zijn.
Verder heeft CI de belangrijke thuisdoelmarkt in Taiwan-en dat is vooral zakenlui. Vooal van hun boekingen hangt af hoe rendable vluchten zijn-dat goedkope BKK-publiek is en blift bijzaak. Maar vrijwel elke airline heeft zowel te maken met gecancelde als met oevrboekte vluchten-allleen, helaas, niet op dezeflde route+dag.

Dat van die zakenlui is mij helaas bekend. En helaas is niet iedereen zoals u op de hoogte van de dalperiodes voorn het vlieg- vakantieverkeer. Er zijn nl ook mensen die nog werken en aangewezen zijn op de tijden die hun wekgever aangeeft. Snapt u?
Ton