vlucht weigering..

hello,

ik zit op dit moment vast in bali.

we hebben een enkeltje naar new york en een enkeltje naar mexico(cancun). Over dit laatste doet men moeilijk…en qatar airlines laat ons niet op de vlucht.

Overland willen we van mexico naar colombia. We hebben een terug vlucht van colombia naar huis.

Dit zal toch gewoon goed moeten zijn???
Wat te doen? want men zegt dat we een ticket van mexico naar colombia moeten kopen, maar dat kan toch niet de bedoeling zijn? of een ticket van new york naar guatamala?

Ik hoor het graag.

BVD!

Martin

Om aan de toegangseisen voor Mexico te voldoen heb je een bewijs nodig dat je het land weer verlaat. Een ticket vanuit Columbia is daarbij niet voldoende, want dat is formeel een ander land.

Je zal dus inderdaad een extra ticket moeten kopen. Bij sommige landen kun je gedoe met vliegmaatschappijen voorkomen door vooraf een visum aan te vragen.

Mijn ervaring is dat vliegmaatschappijen steeds strenger worden met hun controle van onward tickets. Ze behouden het recht mensen te weigeren, wat je een hoop geld kan kosten.

ze vragen een vlucht van mexico naar bogota.

avianca heeft een dergelijke vlucht met super flexi en is dan volgens mij volledig terug te krijgen.
als ik online boek krijg ik dan ook direct mijn eticketnummer? daar vragen ze namelijk om…

BVD

gebeurt vaker dat de vliegmaatschappij mensen die niet aan de regels voldoen niet aan boord laat. Want zou je in Mexico de toegang tot het land geweigerd worden omdat je geen bewijs hebt hoe je het land weer gaat verlaten.

In zo een geval moet Qatar jouw weer terug nemen. En zit Qatar airl. met het probleem.