Hallo iedereen, ik reis binnenkort naar thailand.
Ik heb een vlucht gevonden via air china naar bangkok,via een lange tussenstop in peking.
Weet er iemand als ik daar zomaar de luchthaven van peking mag verlaten?
Ik had gedacht om een taxi te nemen, die me dan een beetje van peking laat zien.
Ik heb een internationale reispas, is dat voldoende?
Er sinds sinds nog niet zo’n hele lange tijd een 72uurs ‘visum’ verkrijgbaar op het vliedveld van peking (Beijing). Dit is alleen mogelijk wanneer je een tussenstop hebt, zoals in uw geval dus. Ik weet verder niet de exacte details, dus ik hoop dat iemand anders dit kan aanvullen.
Nee, Miguel, je hebt momenteel geen visum nodig ! En ja, je mag Beijing Capital International Airport verlaten, maar je moet wel binnen de administratieve grenzen van de stad blijven.
Zoals Greetz al aangaf, sinds begin 2013 werkt China met de ‘72-hours visa-free transit entry’, wat betekent dat je gratis en zonder gedoe gedurende 72 uur het land binnen kunt.
Er zijn een paar voorwaarden, maar wie via Bejing CIA en nog een aantal andere Chinese steden het land binnenkomt en kan aantonen dat hij een geldig paspoort bezit (51 landen w.o. Nederland en België) en binnen de 72 uur verder vliegt naar een internationale bestemming, kan hiervan gebruik maken.
Naar verluidt hebben ze vandaag in Beijing Capital Airport zelfs een aparte en snelle immigratiepost voor de visa-free toeristen.
Op de website van Beijing Capital International Airport lees je hier meer over :