Vliegveld-centrum Jakarta vraagje

Hoi!!

Het is voor mij de eerste keer dat ik naar Indonisie ga en heb echt geen idee wat ik van Jakarta moet verwachten en hoe groot het is. Nu moet ik van het vliegveld naar mijn hotel zien te komen en ik begrijp dat ik dan het beste een Blue Bird taxi kan nemen. Heeft iemand enig idee hoelang deze erover doet (kom 7 uur in ochtend aan) om naar MaxOne (Jl. Agus Salim, Jakarta Pusat) te komen en wat dit ongeveer zal kosten?

Ik hoop dat iemand mijn vraag kan beantwoorden.

Alvast hartelijk dank in ieder geval.

Groetjes,
Jacqueline

Zodra je de aankomsthal binnenkomt zul je zien dat er vele taxi chauffeurs naar je toe komen en die ook zullen zeggen dat ze bij de Blue Bird group horen. Let op want deze horen vaak niet bij de Blue Bird group en verdubbelen de prijzen vaak. De echte Blue birds of Express taxi’s vind je bij de taxi stand van Jakarta Airport.

Groet
Ramon

.

Als je 7 uur in de ochtend aankomt zit je precies in de spits! Ik denk dat zo ritje ongeveer 300 - 400.000 IDR gaat kosten excl tolway

Heeft iemand ervaring met Transjakarta? Is het inderdaad zo dat deze bussen een eigen rijstrook hebben? Of rijden de auto’s hier ook gewoon overheen in de spits? Als dit inderdaad de snelste manier van reizen is, dan loont het misschien om vanaf het vliegveld een taxi te nemen naar de dichtstbijzijnde opstapplaats.

Trans Jakarta heeft inderdaad een eigen Busway ook al rijden vele auto’s daar gewoon overheen (ik ook :slight_smile: ) Een ander nadeel is dat deze bussen vaak overvol zitten tijdens de spits, erg lastig met bagage/koffers.

Het lijkt me onlogisch om dat zo te doen, je bespaar misschien een paar euro maar je bent wel dubbel zolang onderweg met dat overstappen en zoeken naar de juiste bus en dat na een lange vliegreis ?

Ik weet eigenlijk niet of er nog een bus van de luchthaven naar het centrum gaat. Heb dat ooit jaren geleden een keer gedaan maar weet niet of dat nog steeds is. Beste is gewoon een taxi of prive airport transfer voor 34 Euro (oneway) !!

Groet,

Met de blue bird taxi naar het centrum, kost niet meer dan Rp. 150.000 je bent ongeveer (afhankelijk van verkeersdrukte) 45 minuten onderweg.