Kan iemand mij vertellen hoe je het moet doen met het boeken van het vliegticket voor de visum aanvraag?
tot nu toe wil alleen de KLM een optie geven voor een retourticket voor 10 dagen daarna verloopt het, als de aanvraag langer duurt zit je dus ook al met een verlopen optie, weer een reden om de visa af te wijzen. Bij andere maatschappijen moet je dus gewoon betalen ook al krijg je geen visa.
Kan iemand mij zijn ervaringen hierover vertellen, Hij heeft vandaag de pincode gekocht voor een afspraak in Istanbul:nod:
Volgens mij is alleen een optieformulier voldoende… alleen moet je dat er dus ff afhalen…zodat ze niet kunnen zien dat het verloopt… Mijn vriendins vriend heeft dat zo gedaan… maar die had een optie vanuit Turkije…
Courtney,je gaat in Istanbul een reisburo binnen en vraagt of ze een reservering willen printen,met de data die je op de aanvraag heb aangegeven.Kost niks en je zit nergens aan vast.Zo hebben wij het toen ook gedaan,in taksim zelfde straat als het consulaat zit een reisburo,die hebben vaker van dit soort vragen. Succes
@Turkije lover, dank voor je snelle reactie, maar weet je ook bijvoorbeeld een naam van de reisbureau want hij heeft bij verschillende vliegmaatschapijen geinformeerd en bij allemaal zit hij vast aan de kosten en voor hoelang is die reservering dan geldig?
Turkije lover, ik heb nog een vraag voor je kan je ook nog het telefoon nummer erbij zetten, daar vraagt hij namelijk net om.
Spannend die laatste dagen van je zwangerschap ik zag het staan bij je handtekening!
Courtney,nee ik heb geen naam van dat reisburo,we zijn daar toen gewoon naar binnen gelopen,heb dus ook geen telefoonnr (was vorig jaar) en uitgelegd dat we een ticketresevering voor het visum moesten hebben,en ze printten het toen zonder probleem uit.Ze hebben vaker deze vragen en is/was dus geen probleem.Je bent verder tot niks verplicht, mocht je dus het visum niet krijgen.Als je het visum wel krijgt kan je ook altijd nog een goedkoop ticket op internet zoeken,weet nog wel dat het van turkisch airlines was.
Courtney : heb reservering gemaakt via Turkish Airlines, als geen visum verleend wordt dan geldt de reservering niet meer, je hoeft ook van te voren niets te betalen