Vliegticket naar St.-Maarten

Ik ben van plan voor eind november naar Sint-maarte te gaan en by hem te blijven…

Wie weet waar je t goedkoopst goede ticket kan krijgen…misschien ticket vauit sint-maarten bestellen misschien goedkoper…

En mocht er iemand werk daar vinden voor me…of iets weten heb v alles wel gedaan…hoor ik t wel.

Bedankt voor t lezen :zon02:

mvg

Yolanda

Er zijn verschillende mogelijkheden (alle genoemde tarieven zijn inclusief tax):

Vanaf Schiphol kun je vliegen met KLM. Dit is meteen de duurste optie. Voor een (maximaal maand) retour ben je minimaal €800 kwijt.
Ook kun je vliegen met Arkefly. Dit kost ongeveer €600 (tarieven verschillen, vanaf een euro of 500 dacht ik). Nu heeft Arkefly op dit moment een probleem. Ze gebruiken vliegtuigen van een maatschappij die failliet is gegaan, dus ze hebben minder vliegtuigen ter beschikking. Hierdoor hebben ze alle vluchten naar Sint Maarten geschrapt! Pas vanaf 21 december kun je weer met Arkefly naar Sint Maarten.

Vanaf Parijs Charles du Gaulle (ligt boven Parijs) kun je vliegen met Air France. Dit is hetzelfde vliegtuig wat je neemt als je met KLM vliegt. Er is namelijk één overstap, in Parijs, en dan stap je op dit vliegtuig. Voor een ticket vanaf Parijs CDG ben je zo’n €630 kwijt.

Vanaf Parijs Orly (ligt onder Parijs) kun je vliegen met Corsairfly. Dit valt onder TUI, waar ook Arkefly van is. Voor een retour betaal je maar €450!! Echt de goedkoopste optie.

Maar nu: hoe kom je in Parijs? Er zijn verschillende mogelijkheden:

• auto
  • trein
  • bus

Auto: laat je wegbrengen :wink: Benzinekosten: minstens €100
Trein: met de Thalys. Drie maanden van te voren geboekt kost een enkeltje Parijs (vanaf Rotterdam Centraal) maar €25. Moet je al over een paar weken weg, dan moet je minstens €46 betalen voor een enkeltje.
Bus: met Eurolines. Voor 30-40 euro heb je een enkeltje Parijs (vanaf Rotterdam Centraal), ook als je vlak van te voren boekt.

Gezien je vanuit Parijs vroeg vliegt, heb je denk ook een hotelovernachting nodig. (Of je moet willen slapen op het vliegveld ;)). Formule 1 Rungis Orly ligt vlakbij het vliegveld en kost maar €35 per kamer (1-3 personen) :slight_smile:

Hoop dat je hier iets aan hebt!

Hllo

Dank je wel voor je uitgebreide en duidelijke uitleg…

Ik wil voor eind november weg maar wil eigenlijk langer blijven misschien blijven en om paar maanden op en neer naar nederland voor zoon en huis…zat te denken dar in de buurt by hem goedkamertje als ppostadres te nemen in begin…als achterdeurtje…hoe dat verder ga moe ik nog uitzoeken…

Naar Parijs met trein te doen al spreek ik geen frans en nooit in eentje zo ver weg naar on bekende…dus daar moet ik even over nadenken en ja die prijs is te doen…

Dank je wel…heel fyne dag verder

Groetjes

Yolanda

Ik snap niet precies wat je wilt. Een enkeltje naar Sint Maarten is niet echt mogelijk, daar moet je echt een verblijfs- of werkvergunning voor hebben. Je kunt wel een retourtje boeken naar Sint Maarten en dan het retourticket weggooien. Bovendien is een enkeltje vaak duurder dan een retourtje, dus wat dat betreft moet je dan twee keer investeren in een vliegticket. Een ticket voor meer dan een maand is al gauw dubbel zo duur (minstens €800 bij Corsairfly en minstens €1200 bij KLM) plus dat je vaak wijzigingskosten moet betalen, vandaar dat je dan beter twee goedkope retourtjes kunt kopen, om zo flexibel te blijven in je terugreisdatum.

In de trein naar Parijs is gewoon Nederlandstalig personeel aanwezig. Bovendien is mijn Frans ook niet al te best, maar red ik het met Engels en het nodige handen en voetenwerk. In Parijs kom je dan aan op Paris Nord, een groot station met directe verbindingen naar Paris Charles du Gaulle en Paris Orly. Wat dat betreft is dat een makkelijkere aansluiting dan als je met de bus zou gaan :slight_smile:

hay

Bedankt voor je antwoord.

Myn vriend heeft werk al een tijd daar mar er is nu momenteel veel onzekerheid verandering v kantoor zonder van te voren doorgeven en zo nog geen vaste baan en nu net ook de hurrticain overleefd .

Maar wil het nog even aanhouden dar hij in tussentyd met zyn eigen cursussen en eigen beveiligingsbedryf bezig is en wil uiterlijk voor januari echt beginnen is erg veel vraagnaar en te weinig mensen.

Ik ben bekend met zwaar werk e gewerkt tussen honderden mannen met eigen sleepboot bedryf en in havens en bodygard geweest dus veel levenservaring…dus de bedoeling is als hy financieel snel rond krijg zyn eigen bedryfje…dat ik met hem samen gaat werken…

Heb al geinformeerd enkel word normaal niet guw toegelaten dus word gewoon retourtje…v zolang mogelijk en kijken we daar in overleg met mensen die er verstand van hebben…hoe ik moet handelen om daar te blijven maar huisje in nederland aanhouden v myn zoon en ons als ik eens in de 4 maanden af en toe even naar nederland moet…

En verder zie ik dan wel hoe zaken gaan lopen…ben zelf erg paranormaal en collega-s hebben al gezegt en ligt in myn kaarten dat myn toekomst daar vast ligt en lles goed ga verloppen daar t al vast ligt…daar je je eigen toekomst creeer met je eigen gedachten…met hulp van de LOA v an de fil the secret;) en werkt zo goed al veel na me toegetrokken…

groetjes
Yolanda