Vliegen vanuit Weeze: hoe kom je er?

Vliegen vanaf Airport Weeze is schandalig goedkoop. Maar hoe kom je er met het openbaar vervoer en wat is er op het vliegveld te doen?

Lees verder op Reishonger.nl…

Hoi, wat me wel tegenvalt is dat je akelig veel voor je bagage/overbagage moet betalen. Wel ff checken voor welk gewicht die prijzen gelden. n ticket alleen met handbagage is niet duur, wil je meer meenemen, dan betaal je t volle pond of nog meer. Vervoer van/naar ben ik niet aan toe gekomen, haakte op de prijs af.
Succes, groeten van Miranda

Wij zijn al meerdere keren vanaf Weeze gevlogen, maar gaan altijd met de auto. Het parkeren is niet duur. Op de site van vliegveld Weeze staat hoe je er met het OV kunt komen, ik meen dat er vanaf Arnhem een bus gaat. Overigens reizen wij meestal met alleen handbagage, je mag 10 kilo meenemen en dat is best veel, genoeg voor een week bijv.
Op het vliegveld is niet heel veel te doen, wel koffie en maaltijden te koop, en ook wel wat taxfreeshops maar aangezien je al online hebt ingecheckt, hoef je geen uuuuuren tevoren aanwezig te zijn :smiley:

Ryanair rekent per traject € 15 voor het inchecken van een koffer van maximaal 15 kilo. Wie dus graag met een ingecheckte koffer een poosje weggaat, moet € 30 bij de ticketprijs rekenen.

ik ga regelmatig een weekendje weg via weeze en dat bevalt mij prima alleen maar handbagage is dan meer als genoeg en idd vooraf even online inchecken dan hoef je er niet te vroeg te zijn
trouwens maak ik ook regelmatig gebruik van het vliegveld van keulen/bonn voor een weekendje en dn vooral naar oost europese steden via wizz air (hier is het parkeren zelfs helemaal gratis)

groet dirk :chin:

er zijn 2 soorten OV erheen:
1.direkte bussen-gewoon via ryanair/destinations/airprotconections of je ouwe vriend google-weeze/niederrheinairport-dan vind je de links. OPGELET: voor veel van deze bussen Moet je eerst telef. aanmelden!
er rijdt zelfs een direkte bus van BBA-tours naar AMSterdam, via utrecht.
2.met de Duitse OV: dat gaat zo: vanaf Nijmegen elk uur bus 58 NIAG/VRN naar KLeve-bahnhof-koop voor rond de 6,60/6,80 een kaartje TOT die airport. ALS je een strippenkaart heb-die kan je tot Kleve ook gebruiken, maar dat komt duurder uit. StudOV geldt mogelijk wel-dus dat kan, als je die hebt, wat schelen. duurt 55 min, vertr uit Nijm. meest rond xx.10 na het uur (ALLEEN ma-za overdag-op ZON maar 4 ritten)
In Kleve-kaartje blijft geldig-overstap op TREIN/DB- ri. Dusseldorf.
Uitstappen WEEZE, geen angst, dat wordt omgeroepen en is duidelijk te zien. Het is de Halte NA GOCH. trein rijdt elke 30 min. sluit goed aan.
trein uit-er is maar 1 bushalte, elk uur gaat er 1 bus naar de airport, alweer NIAG, kaartje blijft geldig. helaas-als je die bus 58 neemt heb je meest OF 30 min wachten in Kleve-of in Weeze (en daar is helemaal niks te doen/zien).
Er gaat ook elk uur een bus naar Kleve uit GROESBEEK-ook de NIAG, maar kom je van verder weg dan helpt dat niet.
meer info; alwweer ouwe vriend google-niag-online. of via vrr.de (dienstregeling). het gaat ook meest wel via bahn.de=de duitse ns, voor de tijden. niks angst voor kaartje-gewoon sjofeur betalen, ook op airport voor terug. ben je met 2-en wil je ook die manier terug-koop dan 4 rittenkaart-en stempel er 2 heen etc, dat komt 10/15% goedkoper uit.
overigens-als je met je harses erbij boekt komt bij zowel RYANair als WIZZair alles prussies op je schermpje met prijzen voor extra, bagage etc-dus achteraf klagen verraadt vooral dat je een beetje dom bent geweest.