Visum

Hello,

Aankomende zomer ga ik over de zijderoute reizen. Ik ben er nog niet uit of ik in Iran begin of in Turkije. Ik heb 2 situaties mbt een visum voor Iran.

Als ik via Azerbeidzjan de grens met Iran oversteek, kan ik dan ook ter plekke in visum regelen? Of is een visum ter plaatse alleen mogelijk op vliegvelden?

Als ik direct op Teheran vlieg, is het dan mogelijk om met een enkeltje het land binnen te komen? Ik zal het land weer verlaten via Turkmenistan en dus niet van

Wie weet hier meer van? Ik hoor het graag :slight_smile:

Groetjes,
Jef

Hoi Jef,

Staan jouw plannen om de Zijderoute te gaan volgen nog steeds?
Ik ben zelf ook van plan om de Zijderoute te gaan volgen over land. Ik wil in Nederland beginnen en dan via Turkije naar Iran reizen.
Vanwege de onrust in het oosten van Turkije is het alternatief om via Azerbeidzjan Iran binnen te reizen.

Ik hoor het wel van je!

Groetjes, Tim

Hoi Tim, dat ben ik zeker van plan ja! Ik ben er nog niet helemaal uit qua route, maar neig ernaar om vanuit Istanbul te starten. In dat geval zou ik ook via Azerbeidzjan reizen. De grens van Turkije en Iran ontwijk ik liever, als deze uberhaupt open is!

Ik ben er ondertussen redelijk zeker van wat mijn plan is. Ik reis over land vanuit Nederland tot Ankara. Vanuit daar vlieg ik naar Georgiƫ en via Azerbeidzjan ga ik Iran binnen om het oorlogsgebied te ontwijken.
Hoe zit het met jouw plannen? En wanneer ben je van plan om die kant op te gaan?