Ik ben momenteel in Nepal en mijn visum is op 28 oktober afgelopen. Nu gaan we komende weken de Annapurna trek lopen en zijn op de 28e nog niet het land uit. Nu las ik dat je ook je visum in Pokhara kunt verlengen, maar kan dat ook al voordat je visum is afgelopen?
En dan nog een vraag: Klopt het dat je ook door kan reizen met een verlopen visum en dan later (onze volgende stop is India) in India met terugwerkende kracht de dagen dat je geen visum had als nog kunt betalen?
Nee, dat laatste zou ik niet gokken. Je visum laten verlopen en dan later proberen alsnog een verlenging te krijgen.
Deze tekst komt van visitnepal.com
All foreign visitors are requested to be mindful of the date of expiry of the Nepalese visa and their passports to avoid future problems. As such, you are requested to apply for a visa extension, if you wish so, within the valid period of the Nepalese visa.
Als je je in Pokhara gaat melden bij het immigration office (Dam side, samen met ACAP in 1 gebouw) en vertelt dat je Annapurna gaat lopen kan ik me niet voorstellen dat ze moeilijk doen. Kost, als het niet is veranderd, 50 dollar voor 30 dagen).
Succes, laat je het nog weten? En mooie trek gewenst!
Waarschijnlijk komt deze reactie te laat, maar toch: je kunt in Kathmandu en Pokhara het visum verlengen. Minimale verlenging is twee weken voor 30 dollar. Daarna is het twee dollar per dag.