Visum Cuba in het buitenland regelen?

Hallo,

Volgende week vertrek ik voor 7 maanden naar het buitenland. Aan het einde van mijn reis wil ik Cuba aandoen. Is het mogelijk om vanuit bv Australie een visum voor Cuba aan te vragen, of is dit bij aankomt in Cuba te regelen???

Goeie vraag, zelf zit ik ook met iets soortgelijks. Ik weet het antwoord alleen nog niet maar ga een beetje rondsurfen en misschien dat andere forumleden een idee hebben?

Je moet toch ook een vlucht hebben naar Cuba neem ik aan. Bij het boeken van een vlucht bij een reisbureau regelen zij je visum voor Cuba (of ze vragen het aan je of je die erbij wilt hebben). Bijna altijd heeft een IATA reisbureau die visums liggen, anders kunnen zij er gemakkelijk aankomen bij collega reisbureaus. Hebben ze dit niet, of je boekt je vlucht via internet dan kun je gewoon bij de luchtvaartmaatschappij je visum kopen. Ze checken namelijk voordat je het vliegtuig in gaat of je je visum hebt. Heb je die niet dan koop je die direct bij hun (luchtvaartmaatschappijen met Cuba als bestemming hebben altijd visums van Cuba liggen). Zij zijn verplicht om te controleren of je dat visum hebt, want heb je bij aankomst in Cuba geen visum dan kan Cuba eisen dat dezelfde luchtvaartmaatschappij je direct linea recta mee terug neemt. Vandaar dat ze dat controleren. Je visum door het reisbureau laten verstrekken is goedkoper, zij rekenen tussen de 15 en 25 dollar voor het visum… de luchtvaartmaatschappij rekent je soms tot 40 dollar voor hetzelfde visum, maar dan moet je wel he, als je daar staat en ze nemen je niet mee.

Beter om dit vantevoren te regelen dan op het laatste moment. Je hoeft niet naar de ambassade als je je vlucht via een IATA reisbureau boekt want die hebben de visums liggen en ze verkopen die graag aan je. Het visum is ook niets anders dan een papiertje die je soms zelf moet invullen, dus geen moeilijke paperassen bij de ambassade etc.

Ik heb nog geen ticket, mede omdat ik nog niet precies weet wanneer ik die kant op ga. Een ticket boek ik tijdens mijn reis via internet.

Ok, geen probleem. Het antwoord heb je al!

Succes

Oke, dat is makkelijk dan.
Top! Gewoon via de vliegmaatschappij kan dus.
Ik heb namelijk ook nog geen ticket. Ik heb wel een ticket naar Lima heen en van Havana terug :wink: Maarja dan moet ik dus nog wel in Cuba zien te komen. Weten jullie toevallig of er goede verbindingen zijn vanaf Zuid-Amerika (Ecuador/Colombia/Venezuela?) of is het beter vanaf Panama te gaan? Even kwam varen naar Cuba bij me op, maar dat is natuurlijk wel heel erg ver en misschien onmogelijk.
Groeten

krant

Varen onmogelijk! Vliegen perfect… Taca heeft sinds kort rechtstreekse vlucht naar Havana vanaf Lima, anders met Copa of via Venezuela